مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه مهارت مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان 8 تا 12 ساله

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با در نظر گرفتن اهمیت این احتمال, مبنی بر اینکه کودکان دارای اختلالات اضطرابی در مدیریت هیجانات خود به شیوه سازگارانه, دچار مشکل می شوند و هم چنین اهمیت شیوع بالای این اختلالات دردوران کودکی, پس می توان در نظر گرفت دو متغیر مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار در کودکان رابطه معنی داری دارند. تحقیق حاضر نیز با هدف پیش بینی وجود رابطه همبستگی میان مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار در کودکان هشت تا 12 ساله شهر اصفهان انجام پذیرفت. هم چنین در این پژوهش سعی شد به سوال پژوهشگر در این رابطه که از بین راهبرد های بازداری, بیان آشفته و کنارآمدن برای مدیریت هیجان, کدام یک به مقدار بیشتری اضطراب آشکار در کودکان را پیش بینی می کند؛ پاسخ داده شود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان هشت تا 12 ساله شهر اصفهان بودند؛ که 152 نفر از آنان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه مهارت مدیریت هیجان کودک (CEMS) و پرسش نامه اضطراب آشکار کودکان رینولدز و ریچموند استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد سنجش قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که همبستگی معناداری بین مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار وجود دارد. هم چنین نتایج تحلیل گام به گام رگرسیون نیز بیانگر آن بود که از بین سه راهبرد مدیریت هیجان, راهبرد بیان آشفته به میزان بیشتری اضطراب آشکار در کودکان را پیش بینی کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظاهری، زهرا، شریفی، ساجده، و معین، سمانه. (1398). بررسی رابطه مهارت مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان 8 تا 12 ساله. کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری. SID. https://sid.ir/paper/899798/fa

    Vancouver: کپی

    مظاهری زهرا، شریفی ساجده، معین سمانه. بررسی رابطه مهارت مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان 8 تا 12 ساله. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899798/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مظاهری، ساجده شریفی، و سمانه معین، “بررسی رابطه مهارت مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان 8 تا 12 ساله،” presented at the کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899798/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button