مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تاثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 99-98

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 دستیابی به ارزش های بنیادین و محقق کردن اهداف هر سازمان مستلزم تدوین برنامه های استراتژیک و اجرای کامل آن هاست. نظام آموزشی و پرورشی نیز برای حرکت به سمت تعالی, ناگزیر از استقرار برنامه های نوین مدیریتی هستند. در حال حاضر یکی از مهم ترین و اثربخش ترین برنامه ها در راستای بهبود کیفیت نظام آموزشی, طرح تدبیر است. هدف طرح تدبیر این است که برنامه عمل نوشته شده توسط مدیران ساماندهی شود و نوشتن آن کمی مورد دستخوش قرار بگیرد. یکی از روش های اطمینان از تحقق اهداف این طرح, ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس می باشد. ارزیابی امر این امکان را می دهد تا با نظارت و پایش فرایندها, برای شناسایی چالش ها و توسعه زمینه های بهبود آن ها اقدام نمایند. ازاین رو پژوهش حاضر بر آن است تا با بهره گیری از ویژگی های الگوی سیپ در داشتن نگاه جامع به عوامل تأثیرگذار بر نظام هدف, اعتبار الگوی مذکور و میزان تأثیرگذاری مؤلفه های اصلی آن (زمینه, درونداد, فرایند و برونداد), ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تأثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهرستان ارومیه را مورد بررسی قرار دهد. در این راستا, به منظور بررسی رابطه میان متغیرهای مستقل, متغیرهای میانی و متغیر وابسته از مدل ساختاری نرم افزار AMOS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد ارزشیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران مدارس ازیک طرف باعث بهبود و اصلاح کیفیت طرح تدبیر مدیران مدارس می شود و از طرف دیگر شناسایی عوامل مدل سیپ در ارزشیابی طرح موردمطالعه باعث می شود تا اهمیت هر یک از این شاخص ها در بهبود کیفیت طرح تدبیر مشخص شود و کیفیت برنامه از نظر؛ زمینه, درونداد, فرایند و بروندادها بهبود یابد. همچنین, با توجه به نتایج حاصل از پژوهش توصیه می شود که شاخص های کلیدی طرح تدبیر مدیران مورد توجه مسئولان طراحی برنامه قرار گیرد تا مدارس به نحو شایسته به اهداف آموزش وپرورش و سند تحول بنیادین نائل شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکزاد، مریم، و عزیزی نژاد، بهاره. (1399). ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تاثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 99-98. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. SID. https://sid.ir/paper/899829/fa

    Vancouver: کپی

    نیکزاد مریم، عزیزی نژاد بهاره. ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تاثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 99-98. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899829/fa

    IEEE: کپی

    مریم نیکزاد، و بهاره عزیزی نژاد، “ارزیابی کیفیت طرح تدبیر مدیران بر اساس الگوی سیپ و تاثیر آن بر ارتقای عملکرد مدیریت در مدارس ابتدائی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 99-98،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button