مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 بشر امروز با حجم عظیمی از دانش و اطلاعات مواجه است که از قضا این دانش و اطلاعات از عمر کوتاهی برخوردارند. به همین دلیل برای مطلع کردن افراد از آخرین تغییرات رخ داده در زمینه مطالعه شان باید پیوسته آن ها را در سر کلاس ها نگاه داشت. در واقع بحث یادگیری مادام العمر مطرح است. از آنجایی که نمی توان افراد را تا آخر عمر سر کلاس ها نگاه داشت باید آن ها رابه مهارت هایی تجهیز کرد که بتوانند در هر جایی دانش خود را بروز رسانی کرده و به کار ببندند. نظام های آموزشی در این زمینه احساس مسئولیت نموده و به دنبال روش هایی هستند که ازطریق آن ها بتوان چنین مهارت های اجتماعی و ارتباطی روش یادگیری موثر را به بهترین شکل ارائه کرده تا از عهده انجام این مسئولیت بر آیند. تکالیف درسی بسیار متنوع هستند و می توان آن ها را به گونه ای متفاوت برای دانش آموزان طرح کرد. برخی از معلمان, تکالیف درسی را به گونه ای طرح می کنند که یادگیری فراگیرندگان را با لذت توأم می سازد. ولی بعضی دیگر, تکالیف درسی را نوعی فعالیت عادی می پندارند که با انجام آن ها, دانش آموزان روی مسائل مهم و نکات اصلی درس, تمرین و تمرکز بیش تری می کنند و هدف از این کار آن است که در آن درس, تسلط بهتری پیدا کنند. متأسفانه انواع اغلب تکالیف درسی که از کوچک ترین خلاقیتی بی بهره اند, فقط((مشغله ای)) هستند که معلمان برای دانش آموزان خود می تراشند و هدف آموزشی خاصی در آن ها نهفته نشده است. در واقع انتظار می رود تکالیف به دانش آموز قدرت انعطاف ذهنی و فکری بدهد, طوری که دانش آموز ابتکار به خرج بدهد و فکر نویی را عرضه کند و یا اثری خلق نماید. مقصود انعطاف فکری یعنی پیدا کردن ترکیب های نو و جهت جدید در یک کار تفریحی و سرگرم کننده می باشد. وقتی تکالیف به فراگیر اجازه میدهد مفاهیم را خم و راست کند و اندیشه و تصورها را در هم بپیچد در واقع ذهن دانش آموز را در وضعیتی فعال و پویا قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برومندنیای شادی، سعید، و قاضی ویشکایی، مرضیه. (1399). تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. SID. https://sid.ir/paper/899840/fa

    Vancouver: کپی

    برومندنیای شادی سعید، قاضی ویشکایی مرضیه. تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899840/fa

    IEEE: کپی

    سعید برومندنیای شادی، و مرضیه قاضی ویشکایی، “تکالیف یادگیری خارج از مدرسه دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button