مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تأثیر ابعاد ارزش ادراک شده ی سبز بر نگرش مصرف کننده و رفتار خرید برای محصولات مصرفی سبز

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با توجه به اهداف بازاریابی ارزش محور و توسعه ی مفهوم مسؤولیت اجتماعی, تاکنون پژوهش های متعددی در خصوص مسؤولیت ها و وظایف شرکت ها در قبال جامعه در کالبد کالاها و خدمات انجام شده, لیکن پژوهش های اندکی در خصوص وظایف و مسؤولیت های مصرف کنندگان در قبال جامعه و محیط زیست انجام شده است. هدف از این پژوهش بیان اهمیت مسؤولیت اجتماعی مصرف کنندگان در برابر جامعه و تقویت درک اهداف مشتری و تبیین شکل گیری قصد خرید محصولات مصرفی سبز مصرف کنندگان می باشد. این پژوهش به استفاده از ساختار چند بعدی ارزش ادراک شده ی سبز مؤثر در نگرش خرید محصولات سبز که در نهایت منتهی به قصد و رفتار خرید محصولات سبز می شود, می پردازد. این مطالعه با استفاده از عوامل "ارزش عملکردی, ارزش شرطی, ارزش اجتماعی و ارزش عاطفی" به بررسی روابط بین, ارزش ادراک شده ی سبز و نگرش و قصد خرید پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی, از نظر روش, توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. بدین منظور تعداد 300 پرسشنامه بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در مناطق بیست و دو گانه سطح شهر تهران توزیع شد که از این تعداد 250 پاسخ قابل استفاده به دست آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون سنجش نرمال بودن داده ها استفاده شد. روابط بین شش سازه و 20 شاخص و تحلیل عامل تاییدی با استفاده از نرم افزار SPSS و مدل سازی معادلات ساختاری AMOS اندازه گیری شد. یافته ها حاکی از این بود که تمام ابعاد اساسی, تأثیر معنی داری بر روی نگرش مصرف کنندگان داشته و به طور قابل توجهی بر قصد خرید آنها تأثیر می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعامی، عبداله، و شاه آبادی، مرتضی. (1399). تأثیر ابعاد ارزش ادراک شده ی سبز بر نگرش مصرف کننده و رفتار خرید برای محصولات مصرفی سبز. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899869/fa

    Vancouver: کپی

    نعامی عبداله، شاه آبادی مرتضی. تأثیر ابعاد ارزش ادراک شده ی سبز بر نگرش مصرف کننده و رفتار خرید برای محصولات مصرفی سبز. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899869/fa

    IEEE: کپی

    عبداله نعامی، و مرتضی شاه آبادی، “تأثیر ابعاد ارزش ادراک شده ی سبز بر نگرش مصرف کننده و رفتار خرید برای محصولات مصرفی سبز،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button