نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    208
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

اهمیت حسابداری منابع انسانی به حدی است که علاوه بر موافقان مخالفان نیز به آن اذعان دارند انچه منتقدان عنوان می کنند این است که باید راهی بیابیم تا بتوان منابع انسانی را بصورت دقیق و عینی در صورتهای مالی انعکاس داد. دراین مقاله به بحث درباره سرمایه انسانی در سازمان پرداخته شده و منابع و ارزشهای انسانی در سازمان و حسابداری منابع انسانی مورد اشاره قرارگرفت. در این پژوهش امکان سنجی منابع انسانی با استفاده از مدل رگرسیون در بانک پارسیان مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف از این تحقیق آنست که از طریق مدل های مذکور با کمی کردن منابع انسانی بتوان آن رااندازه گیری و به عنوان دارایی گزارش نمود. تحقیق حاضر، تحقیق نظری و از نوع توصیفی می باشد که در آن از پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق افرادی هستند با مدرک فوق دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکتریرشته های مریوط به بانک میباشد(حسابداری، مدیریت، کامپیوترو. . . )و در روش نمونه گیری از روش تصادفی ساده بوده است و برای تجزیه و تحلیل پاسخ سوالات پرسشنامه از آزمون میانگین و مدل رگرسیونی استفاده شده است. نتایج حاصله نشان می دهد. رضایتمندی و صمیمیت در سطح قابل قبولی مورد توجه قرار گرفته است و علاقه مندی از سطح معنا دار پایینی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 208

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    903
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

این پژوهش در زمره پژوهش های مروری قرار دارد. کشف کرونا ویروس و شیوع کوید 19 باعث شده است که بسیاری از دولت ها اقدامات جدی انجام دهند. محدودیت در بخشهای زیادی از جامعه و زندگی اقتصادی به عنوان یک شوک برون زا برای بسیاری از بازیگران اقتصادی به ویژه استارتاپ های نوآورانه به وجود آورده است. این تحقیق پاسخ سریع ترکیبی از یک طرح تحقیق کیفی است که توسط بازیگران اکوسیستم کارآفرینی با تجزیه و تحلیل اقدامات سیاستی خواسته شده، اعلام و گزارش شده در مطبوعات بین المللی انجام می شود. مصاحبه از یک اکوسیستم کارآفرینی، یک گزارش دست اول را برای مواجهه با مشکلی که در هنگام بروز بحران وجود دارد و چگونگی استفاده از پاسخهای بریکلاژ با آنها مقابله می کند ارائه می دهد، و تجزیه و تحلیل اقدامات سیاست می تواند برای طراحی طرح های حمایتی برای محافظت از استارتاپ از عواقب ناشی از قفل فعلی و کاهش اثرات بحران های آینده الهام بخش باشد. اقدامات محدودیتی به عنوان پاسخی به گسترش کرونا ویروس جدید وجود بسیاری از استارت اپ های نوآورانه را تهدید می کند. واکنش سریع تحقیقاتی ما ابتدا چالش های کارآفرینان را در نتیجه بحران نشان می دهد. دوم، ما نشان می دهیم که چگونه کارآفرینان با توجه تأثیرات بحران و کارهایی که انجام می دهند از سرمایه گذاری های خود حمایت میکنند. سرانجام، ما اقداماتی را ارائه می دهیم که می توانند از سوی سیاست گذاران برای کمک به کارآفرینانی که با چالش روبرو هستند استفاده شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در حالی که استارتاپ ها با موفقیت از منابع موجود خود به عنوان اولین پاسخ به بحران استفاده می کنند، رشد و پتانسیل نوآوری آنها در معرض خطر است. بنابراین، اقدامات سیاستگذاری نه تنها با کاهش فشارهای ناشی از گردش نقدی محدود، می تواند کمک های اولیه ای را به نوآوری ها ارائه دهد، بلکه شامل اقدامات بلند مدت است که توسط اکوسیستم کارآفرینی گسترده تر وارد شده و از آن حمایت می شود تا از بهبود سریع و رشد، اطمینان حاصل شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    360
  • دانلود: 

    119
چکیده: 

نگهداری و انتقال مواد خطرناک حوزه ای است که علی رغم آمار ایمنی بالا، به دلیل پتانسیل بالای حوادث احتمالی بسیار مورد توجه است. تعیین شاخص و ارزیابی ریسک مواد خطرناک نخستین گام در اجرای پروژه های مسیریابی و نیز روشی برای برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد شبکه انتقال نفتی است. در این مطالعه رویکرد جدیدی برای اولویت بندی فعالیت های خطرزا در نگهداری و انتقال مواد نفتی درشرکت پخش فرآودهای نفتی استان قم ارائه شد. بدین ترتیب که ابتدا با استفاده از روش HAZAN که یک روش ارزیابی ریسک با استفاده از شدت و احتمال وقوع ریسک می باشد، به بررسی و ارزیابی فعالیت های ریسکی در مخازن اصلی نگهداری مواد نفتی پرداخته شد. همچنین با استفاده از روش AHP به بررسی وزن هر یک از فعالیت های 6 گانه پرداخته شد. در این فرایند از نظرات تخصصی 30 نفر از مهندسان و متخصصان نگهداری و انتقال مواد نفتی و خطرناک در شرکت مذکور استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که در بین فعالیت های مورد بررسی بر اساس وزن نهایی به دست آمده اتصال تانکر به ترمینال دارای بیشترین میزان ریسک می باشد. همچنین پر کردن تانکرهای حمل در دومین جایگاه از نظر ریسک قرار گرفته است. در جایگاه سوم نیز نزدیک شدن به تانکرهای نگهدارنده مواد قرار گرفته است. رسیدن به محل بارگیری مواد و فاصله گرفتن از تانکرهای نگهدارنده مواد نیز در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفته اند و در آخرین رتبه، نگهداری مواد در تانکر قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 119
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

در بازار رقابتی امروز که مشتریان دائما به دنبال کسب سود بیشتر می باشند نمی توان نسبت به فضای بازار و رقبای متعدد بی تفاوت بود و لازم است به صورت حساب شده به نحوی این اطمینان را در مشتری ایجاد نمود که سازمان برای وی ارزش قائل است و به همکاری وی با سازمان ارج می نهد. پژوهش حاضر، حاصل نیاز درک شده در یک سازمان تولیدی می باشد که بر اساس آن مشتریان سازمان با رویکردی جدید خوشه بندی شدند. بدین ترتیب مشتریان با خصوصیات مشابه در خوشه های متناظر قرار گرفتند تا سیاست های مقتضی با آن خوشه برای آن ها اعمال گردد. در این پژوهش سعی شده است که یک روش منطقی با پارامترهای ایده آل برای خوشه بندی تعداد 1394 مشتری معرفی گردد و سپس آثار این خوشه بندی در وضعیت وفاداری مشتریان تجزیه و تحلیل گردید. پارامتر وفاداری مشتری در پژوهش حاضر، میانگین خرید ماهیانه مشتری در نظر گرفته شده است. دلیل این امر قابل اندازه گیری بودن این شاخص بوده است. روش مورداستفاده، رویکرد ارزش عمر مشتری (CLV) مبتنی بر روش LRFM و با افزودن پارامتر S می باشد و خوشه بندی با استفاده از روش k-means انجام گردید. دلیل انتخاب این روش نیز مشخص نمودن تعداد خوشه ها توسط الگوریتم بوده است. در نهایت مشتریان این شرکت در 5 خوشه با خصوصیات مشابه قرار گرفتند و سیاست های هر خوشه تبیین گردید. پس از اجرای آزمایشی خوشه بندی نتایج نشان داد که فروش پس از اجرای این پژوهش نسبت به مدت مشابه سال قبل آن بیش از 35 درصد رشد داشته است. کلمات کلیدی

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139
نویسنده: 

پناهی الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    105
  • دانلود: 

    66
چکیده: 

به منظور رویارویی با تغییرات جدیدی که در دنیای رقابت امروزی رخ می دهد، سازمان ها باید به به دنبال جذب و کسب رضایت مشتریان باشند. تز این رو، هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر مسؤلیت اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش میانجی اخلاق حرفه ای کارکنان در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) پرداخته بود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی است. جامعه آماری آن را 256 کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی تشکیل می دهد. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 153 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات تحقیق، شامل 3 پرسشنامه استاندارد؛ 1-مسؤلیت اجتماعی؛ 2-وفاداری مشتریان و 3-پرسشنامه اخلاق حرفه ای بود. جهت تعیین اعتبار محتوایی، پرسشنامه مقدماتی در اختیار متخصصین قرار داده و از آنها نظرخواهی و اصلاحات لازم انجام گردید. به منظور محاسبه قابلیت اعتماد از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آلفای کرونباخ به ترتیب 84/. و 86/. و 89/. محاسبه گردید. یافته های تحقیق نشان داد که بین مسؤلیت اجتماعی و رضایت مشترریان رابطه وجود دارد و اخلاق حرفه ای بین این دو متغیر نقش میانجی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 66
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    198
  • دانلود: 

    116
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری انجام گردید. هدف تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق، توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری تمامی گردشگران شهر سرعین در تابستان سال 1398 می باشد. روش نمونه گیری، تصادفی در دسترس می باشد. حجم نمونه با فرمول کوکران تعیین و تعداد آن 384 نفر است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بازاریابی رابطه مند(سین و همکاران، 2002)، بازاریابی ویروسی(خلید سلیمان و همکاران، 2011) و جذب گردشگر( پورشهوانی و همکاران، 1393) استفاده گردید. برای محاسبه پایایی از ضریب آماری آلفای کرونباخ استفاده شد. با آزمون کولموگروف اسمیرنف نرمال بودن متغیرها آزمون و سپس داده های گردآوری شده، بر اساس مقیاس های اندازه گیری متغیرها کدگذاری شده و با نرم افزارهای Lisrel و SPSS پردازش و تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد 1-بازاریابی رابطه مند بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 2-بازاریابی ویروسی بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 3-شهرت مقصد گردشگری بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 4-بازاریابی رابطه مند علاوه بر تاثیر مستقیم بر جذب گردشگران به طور غیر مستقیم و از طریق میانجیگری شهرت مقصد گردشگری نیز بر جذب گردشگران تاثیر دارد. 5-بازاریابی ویروسی علاوه بر تاثیر مستقیم بر جذب گردشگران به طور غیر مستقیم و از طریق میانجیگری شهرت مقصد گردشگری نیز بر جذب گردشگران تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 116
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    317
  • دانلود: 

    133
چکیده: 

فرهنگ سازمانی الگویی مشترک و نسبتا پایدار از ارزش ها، باورها و اعتقادات اساسی در یک سازمان است. از آنجا که اسلام دین کامل و جامع است و همه ی موارد را پوشش می دهد، برای فرهنگ سازمانی نیز اهمیت قائل شده است. یکی از بهترین و مهم ترین منابع در زمینه ی مدیریت و مشتقات آن آثار و نامه های باقی مانده از امام علی (ع) است؛ ایشان یکی از بهترین و موثر ترین رهبران اسلام بود و زمانی رهبری مردم زمان خویش را بر عهده گرفت که اسلام تا مرز نابودی پیش رفته بود و اگر فرمایشات راه گشای ایشان نبود چیزی از اسلام باقی نمی ماند. رهبر جمهوری اسلامی ایران هم یکی از قوی ترین رهبران دنیا می باشد که با تدبیر و بصیرت قابل ستایش خود، کشور را در بحران ها هدایت کرده و همچون ناخدای کارآزموده کشور را در بدترین شرایط رهبری نموده و از آزمون ها موفق بیرون آمده؛ پس فرمایشات چنین رهبری هم می تواند در بسیاری از بحران های مدیریتی راه گشا باشد. دراین مقاله ابتدا به بررسی مفاهیم فرهنگ سازمانی پرداخته ایم و با استفاده از روش مطالعه کتابخانه ای و با فیش برداری سعی کرده ایم از سخنان امام علی (ع) و فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی ایران به انطباق پیوند میان اسلام و فرهنگ سازمانی بپردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 133
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    178
چکیده: 

مقاله حاضر نتیجه یک تحقیقی میدانی است که هدف آن بررسی تاثیر ابعاد کیفیت بر رضایت دانشجویان و در نهایت عملکرد مالی مرکز علمی-کاربردی برهان نیروی شمال در شهرستان رشت بوده است. در تحقیق حاضر، جامعه آماری پژوهش شامل دوبخش شامل 1-کارکنان و اساتید و 2-دانشجویان مرکز علمی کاربردی برهان نیروی شمال می باشند. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت تصادفی ساده می باشد. در تحقیق حاضر به منظور جمع آوری داده ها، از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه استفاده شد و طیف پاسخی مورد استفاده در آن، لیکرت 5 گزینه ای می باشد. با تعیین الگو، آزمون فرضیه های تحقیق از طریق مدل سازی معادلات ساختاری انجام شده و همچنین کل مدل نیز از طریق این روش مورد آزمون قرار گرفته و تجزیه و تحلیل مذکور به وسیله نرم افزار LISREL 8. 5 انجام گرفته است. با توجه به نتایج به دست آمده کلیه فرضیات تحقیق تایید گردید و ارتباط بین کیفیت خدمات و عملکرد مالی دارای بالاترین ضریب ارتباط می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 178
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    198
  • دانلود: 

    75
چکیده: 

نگرانی فعالان محیط زیست، اقشار تحصیل کرده و سازمانهای مردم نهاد و فشارهای آنها موجب تغییر نگرش صاحبان صنایع نسبت به محیط زیست و تلاش آنها جهت تولید سبز شده است. یکی از روشهای دستیابی به این مهم ایجاد تغییر از ابتدای زنجیر تامین قطعات و مواد اولیه است به نحوی که تولید کننده های بزرگ با انتخاب پارامترهای مختلف اثر گذار سبز، زنجیره تامین خود را سبز و سازگار با محیط زیست می نمایندهدف این تحقیق طراحی یک سیستم خبره جهت در نظر گرفتن پارامترهای مهم انتخاب تامین کننده سبز در زنجیره تامین است که بدین منظور در حوزه طراحی سیستم های اطلاعاتی در زنجیره تامین سبز در شرکت خودرسازی سایپا برای مصاحبه و گردآوری نظرات و داده های کیفی و کدگذاری این داده ها می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 198

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 75
نویسنده: 

گرایلی وحید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    191
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

منابع انسانی در سازمان ها، به ویژه در سازمان های خدماتی، مهمترین رکن سازمان محسوب می شوند و پیشبرد امور در جهت رسیدن به اهداف، وابسته به منابع انسانی است. همچنین یکی از مسائلی که می تواند در عملکرد نیروهای انسانی تاثیر مهمی داشته باشد، میزان تعهد آنان به فعالیت های محوله و مسئولیت در جایگاه سازمانی است. گاهی اوقات در سازمان ها مشاهده می گردد که پرسنل در رسته ها و جایگاه های مختلف سازمانی، در انجام وظایف و مسئولیت های محوله با مسائلی روبرو هستند که باعث می شود، وظایف خود را به دیگران محول کرده و از زیر بار مسئولیت و تعهدات مربوط به آن شانه خالی کنند. لذا به نظر می رسد که شفاف سازی وظایف محوله و جایگاه افراد در تیم ها و گروه ها، یکی از عواملی است که می تواند در جلوگیری از بروز این بیماری در سازمان تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهد. هدف از این مقاله، بررسی نقش مذاکرات در جهت شفاف سازی مسئولیت ها و تعهدات واگذار شده در ذهن پرسنل و تاثیر آن در مدیریت انگیزش و پذیرش مسئولیت توسط آنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97
نویسنده: 

پناهی الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    283
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

فقدان اشتراک دانش در میان اعضای گروه نه تنها هنجارهای اخلاقی سازمان را نقض می کند، بلکه به عملکرد تیم و بقا سازمانی آسیب می رساند و بنابراین می تواند به عنوان رفتار غیر اخلاقی در یک سازمان در نظر گرفته شود. بنابراین در این پژوهش به بررسی رابطه رهبری اخلاقی با به اشتراک گذاری دانش کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) پرداخته می شود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی است. جامعه آماری آن را 256 کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی تشکیل می دهد. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 153 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات تحقیق، شامل دو پرسشنامه؛ 1-رهبری اخلاقی و 2-اشتراک گذاری دانش بود. جهت تعیین اعتبار محتوایی، پرسشنامه مقدماتی در اختیار متخصصین قرار داده و از آنها نظرخواهی و اصلاحات لازم انجام گردید. به منظور محاسبه قابلیت اعتماد از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آلفای کرونباخ به ترتیب 83/. و 85/. محاسبه گردید. یافته های تحقیق نشان داد که بین رهبری اخلاقی با به اشتراک گذاری دانش کارکنان رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 283

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    710
  • دانلود: 

    337
چکیده: 

این پژوهش بر آن است تا رابطه بین مالیات عملکرد با مدیریت سود را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، با دو مدل متفاوت مورد بررسی قرار داده و توانایی آنها در کشف مدیریت سود را مقایسه نمایند. فرآیند وصول مالیات در اشخاص حقوقی بدین نحو است که درآمد مشمول مالیات و مالیات ابرازی مودیان مالیاتی براساس اظهارنامه تسلیمی مورد رسیدگی قرار گرفته و با صدور برگ تشخیص که معمولاً بیش از مبلغ ابرازی بوده مراتب به اطلاع شرکت رسانده می شود. در نهایت با پذیرش مالیات تشخیصی یا طی فرآیند دادرسی مالیاتی که معمولاً منجر به تعدیل مالیات تشخیصی می گردد، مالیات عملکرد سالانه شرکت قطعیت می یابد. از آنجائیکه انگیزه مالیات یکی از عوامل مدیریت سود است، لذا پس از اثبات وجود مدیریت سود به بررسی ارتباط آن با هریک از مراحل سه گانه مالیاتی فوق پرداخته شد. جامعه ی آماری این پژوهش، شامل 103شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده که با روش حذف سیستماتیک مشخص گردیده اند. فرضیه های پژوهش پس استفاده از مدل های جونزتعدیل شده و کازنیک با مدل های رگرسیونی چند متغیره مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج رابطه بین مدیریت سود و مالیات بر عملکردبا مقایسه بین دو روش در شناسایی رابطه مدیریت سود با مالیات در مراحل سه گانه ابراز، تشخیص و قطعی مورد ارزیابی قرار گرفته تا توان آنها را نشان داده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 337
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    436
  • دانلود: 

    140
چکیده: 

امروزه شرکت هایی که به سطح بالاتری از کیفیت خدمات دست می یابند، سطوح بالاتری از رضایت و وفاداری مشتریان را در پی خواهند داشت. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان شرکت سایپا در استان سیستان و بلوچستان می باشند که با توجه به نامحدود بودن آن از طریق جدول مورگان تعداد 383 به عنوان نفر تعیین و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. مهم ترین ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه، مشاهده و مطالعة کتابخانه ای است. محقق برای انجام تحقیق ازپرسشنامه سروکوال که شامل پنج بعد ملموسات، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، تضمین و همدلی و 31 سوال استاندارد شده و پرسشنامه رضایت مشتری محقق ساخته 13 سوالی و که به صورت طیف 5 گزینه ای لیکرت در مقیاسی بین خیلی مخالفم تا خیلی موافقم طراحی شده استفاده کرده است، که روایی آن ها توسط اساتید و خبرگان تایید و پایایی آنها با آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه خدمات پس از فروش، 0. 85 و پرسشنامه رضایت 0. 795 بدست آمد. در این تحقیق برای تجزیه تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد، که در سطح آمار توصیفی از آزمون های فراوانی، درصد فراوانی و نمودار ها استفاده گردید و در سطح آمار استنباطی از آزمون اسمرینف-کولموگروف، رگرسیون خطی نیز استفاده گردید. برای تحلیل آزمون های آماری از نرم افزار SPSS17th بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که خدمات پس از فروش و مولفه های آن به همراه بر رضایتمندی مشتریان شرکت سایپا تاثیر مثبت و معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 140
نویسنده: 

شیرکرمی جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    210
  • دانلود: 

    84
چکیده: 

در طول تاریخ، انسان همواره در تلاش بوده تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد. انعکاس این تکاپو مسأله ای مهم در امور خدماتی و رقابتی بوده است. در این میان مفاهیمی نظیر پند و اندرز و آگاه سازی مبتنی بر انتقال تجارب از افراد متخصص و با سابقة فعالیت در هر حوزه نقش کلیدی دارد. تجارب، موجب جلوگیری از تداوم فرآیند آزمایش و خطا خواهد شد. در این صورت فرد به جای اتلاف زمان در کسب امور تکراری، به سوی کسب تجارب جدید گام بر می دارد. با وجود درون مایه های غنی دینی، ملی و بومی متأسفانه در پژوهش های علمی مختلف، بهره گیری لازم از این درون مایه ها به عمل نیامده و أکثریت مطالعات، به پیروی از رویکردهای غیر بومی و عمدتاً اثباتی صورت گرفته و یا صرفاً بر جنبه های نظری تأکید شده و از جنبه های عملی و کاربردی غفلت شده است. پژوهش حاضر با هدف تشریح مفهوم تجربه آموزی، تدوین تجارب تخصصی فعالان و تهیه و تنظیم یک جدول یا فرم راهنما در زمینه اطلاعات تخصصی (در اینجا تعمیرات) انجام شد. نتایج نشان داد که عوامل عیب یابی، تخمین هزینه، مهارت و تعهد کاری، مقررات و مصوبات، ارائه ریز خدمات و ثبت و یادداشت کار، بر رونق و موفقیت کلی کاری مؤثر است. مواردی نظیر پیگیری و اهمیت کیفی کار توسط شخص مشتری و همچنین وجدان و توان کاری استادکار نقش مهمی در کیفیتِ خدمات ایفا می کنند. نتایج پژوهش حاضر می تواند به کسب اطلاعات مرتبط، به روز و مبتنی بر دانش تجربی و بومی و نیز طبقه بندی تجارب منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 210

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 84
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    119
چکیده: 

در قرن حاضر با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تبادل اطلاعات، فرهنگ، دانش و نگرش بین جوامع و ملت ها با سرعت چشم گیری گسترش داشته است. این تبادلات بر اساس عملکرد رسانه های الکترونیک، مجازی و دیجیتال بوده و فرد را با انبوهی از اخبار، آگهی ها، تصاویر و. . . رو به رو می سازد که کارگزاران جنگ نرم را قادر می سازد، برای تغییر باورها و ارزش ها از این طریق جوامع را مورد هدف قرار دهند. در این میان سواد رسانه ای از مهم ترین مولفه هایی است که نوعی درک مبتنی بر مهارت تفکر جهت تجزیه و تحلیل انبوه پیام های دریافتی است. هدف اصلی سواد رسانه ای آن است که مهارت پایه سازماندهی اطلاعاتی را به مخاطب انتقال دهد، به نحوی که اطلاعات و آگاهی دریافتی طبقه بندی شده و از این طریق استقلال ادراکی را ایجاد می نماید. مطابق تحقیقات به عمل آمده، افراد-خصوصا زنانی-که در شبکه های مجازی حضور فعال تری دارند، بیشتر رفتار مصرفی، نمایشی دارند. همچنین در بعدهای هویت جنسیتی، ملی، جهانی و دینی دارای تغییر معنادار می باشند در حالی که در تغییرات بعد هویت خانوادگی تفاوت معنادار نشان نمی دهند. در این مطالعه نیز در بین فاکتورهای تعیین شده، تحصیلات اثر معنی دار در سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ نشان داده، درحالی که باقی گزینه ها شامل سن، وضعیت تأهل، دارا بودن فرزند، رسانه پرکاربرد، محتوای مورداستفاده و اثرگذاری در انتخاب های روزمره، موثر بوده اند اما اثر معنی دار نشان نمی دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 119
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1509
  • دانلود: 

    370
چکیده: 

با توجه به اهداف بازاریابی ارزش محور و توسعه ی مفهوم مسؤولیت اجتماعی، تاکنون پژوهش های متعددی در خصوص مسؤولیت ها و وظایف شرکت ها در قبال جامعه در کالبد کالاها و خدمات انجام شده، لیکن پژوهش های اندکی در خصوص وظایف و مسؤولیت های مصرف کنندگان در قبال جامعه و محیط زیست انجام شده است. هدف از این پژوهش بیان اهمیت مسؤولیت اجتماعی مصرف کنندگان در برابر جامعه و تقویت درک اهداف مشتری و تبیین شکل گیری قصد خرید محصولات مصرفی سبز مصرف کنندگان می باشد. این پژوهش به استفاده از ساختار چند بعدی ارزش ادراک شده ی سبز مؤثر در نگرش خرید محصولات سبز که در نهایت منتهی به قصد و رفتار خرید محصولات سبز می شود، می پردازد. این مطالعه با استفاده از عوامل "ارزش عملکردی، ارزش شرطی، ارزش اجتماعی و ارزش عاطفی" به بررسی روابط بین، ارزش ادراک شده ی سبز و نگرش و قصد خرید پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. بدین منظور تعداد 300 پرسشنامه بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در مناطق بیست و دو گانه سطح شهر تهران توزیع شد که از این تعداد 250 پاسخ قابل استفاده به دست آمد. برای تحلیل داده ها از آزمون سنجش نرمال بودن داده ها استفاده شد. روابط بین شش سازه و 20 شاخص و تحلیل عامل تاییدی با استفاده از نرم افزار SPSS و مدل سازی معادلات ساختاری AMOS اندازه گیری شد. یافته ها حاکی از این بود که تمام ابعاد اساسی، تأثیر معنی داری بر روی نگرش مصرف کنندگان داشته و به طور قابل توجهی بر قصد خرید آنها تأثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 370
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    647
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

شواهد بدست آمده اخیر در مطالعات متعددی مبین آن است که تحقق اصول HSE در شرکت ها مستلزم همراهی نیروی انسانی است که از آن تحت عنوان رفتار شهروندی سازمانی مبتنی بر ایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) در میان کارکنان یاد می گردد. با این حال عوامل زمینه ای موثر بر این مهم کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. بر همین اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین رفتار شهروندی سازمانی مبتنی بر ایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) به روش مدل سازی معادلات ساختاری در مجتمع پتروشیمی چابهار انجام شد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق در دسته مطالعات توصیفی-همبستگی بوده است که جامعه آماری آن را کارشناسان واحدهای HSE، نظارت و مهندسی در حوزه کارفرمای مجتمع پتروشیمی چابهار به تعداد 51 نفر تشکیل داد که با استفاده از فرمول کوکران نسبت به دریافت نظرات 45 کارشناس از واحدهای HSE، نظارت و مهندسی در حوزه کارفرما اقدام گردید. داده ها از طریق توزیع پرسشنامه های استاندارد (با روایی و پایایی تایید شده) گردآوری گردید. یافته های این پژوهش نشان داد مجموعه عوامل زمینه ای موثر در مدل نظری این مطالعه، می تواند به میزان 5/99 درصد از رفتار شهروندی سازمانی مبتنی بر ایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) را تبیین نماید (R2=0. 995). بطور کلی یافته های این پژوهش موید آن بود که عوامل زمینه ای همچون حمایت سازمانی، هنجارهای اجتماعی، خودکارآمدی و نگرش به مسائل HES، از جمله عوامل تاثیرگذار بر بروز رفتارهای شهروندی مبتنی بر HSE در بین کارکنان مجتمع پتروشیمی چابهار می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 647

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462
نویسنده: 

گودینی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    2717
  • دانلود: 

    3243
چکیده: 

توسعه پایدار در چند سال اخیر در بین پژوهشگران و صنعتگران مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. توسعه پایدار در واقع مفهوم جدیدی است که پس از انقلاب صنعتی و معضلات ایجاد شده در رابطه با صنعتی شدن شهر ها از طریق پیوند بین ابعاد مختلف توسعه (اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ) و توجه خاص به ملاحظات زیست محیطی، شکل گرفته است. توسعه پایدار دارای رویکردی جامع، طبیعت گرا و انسان مدار و دربردارنده ی مفاهیم ارزشمندی در زمینه ی حفظ، ارتقا و بهبود سلامت انسان ها در بلند مدت و تامین نیاز های بشری بدون از بین بردن توانایی نسل آینده می باشد. از همین رو مدیران عملیاتی بایستی علاوه بر بعد اقتصادی، اثرات زیست محیطی و اجتماعی تولید محصولات را نیز مورد بررسی بیشتری قرار بدهند. هدف تحقیق حاضر بحث و بررسی پیرامون مسائل مربوط به پایداری و همچنین شناسایی شاخص ها و محرک های تاثیرگذار بر پایداری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3243
نویسنده: 

خانساری علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    273
  • دانلود: 

    157
چکیده: 

با ظهور اینترنت و پیشرفت های فراوان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان با تغییرات بنیادی روبرو شده است. یکی از این تغییرات پیدایش شیوه نوینی از تجارت با عنوان تجارت الکترونیکی بوده است. فناوری اطلاعات و در زُمره آن تجارت الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی- ارتباطی به کار می رود. هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از فن ها و شگردهای بازرگانی است؛ همکاری، رقابت و بازدهی بیش تر شرکت های مختلف می باشد به طوری که سبب توانایی شرکت ها در زمینه هایی مثل اصلاح روش های تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکت های مرتبط و بالاخره گسترش دامنه بازرگانی، تجاری حتی در مقیاس های بزرگ و جهانی شده است. این تکنولوژی نوظهور پتانسیل های فراوانی دارد. سازمان ها می توانند با بهره گیری از چنین تکنولوژیی به مزایای اقتصادی دست-یابند. بی شک، بهره گیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. در این پژوهش با استفاده از رویکرده فازی و با کمک روش تحلیل پوششی داده ها و مدل برنامه ریزی خطیBCC-I و حل مدل در نرم افزار Lingo به ارزیابی کارایی عوامل دخیل توسعه ی تجارت الکترونیک، بر توسعه صادرات در شرکت پارس خودرو پرداختیم. و در ادامه راهکار هایی را جهت بهبود عوامل با کارایی کمتر پیشنهاد نمودیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    361
  • دانلود: 

    157
چکیده: 

در تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین همبستگی اعضای هیات مدیره و معامله با اشخاص وابسته با پاداش هیات مدیره در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 103 شرکت طی دوره زمانی 1390 تا 1395 بوده است. گردآوری اطلاعات در دو مرحله انجام شده است. در مرحله ی اول برای تدوین مبانی نظری پژوهش از روش کتابخانه ای و در مرحله ی دوم برای گردآوری داده های مورد نظر از سایت های بورس و نرم افزار های اطلاعات مالی شرکت ها و دیگر منابع اطلاعاتی استفاده شده است. برای آزمون فرضیه ها از الگوی رگرسیون خطی چندمتغیره و روش تحلیل آماری داده های تلفیقی و همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری stata استفاده شده است. هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه بین همبستگی اعضای هیات مدیره و معامله با اشخاص وابسته با پاداش هیات مدیره شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. بنابراین می توان اشاره کرد که هدف این پژوهش بررسی این موضوع می باشد که متغیرهای وابسته می توانند توسط متغیر مستقل پژوهش توضیح داده شوند؟ نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین همبستگی اعضای هیات مدیره و معامله با اشخاص وابسته و پاداش هیات مدیره رابطه معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    261
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ادراک امنیت، کیفیت اطلاعات و رابط کاربری بر رفتار خرید مصرف کننده در خرید اینترنتی کالای دیجیتال صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی-همبستگی است، جامعه آماری پژوهش شامل 344 نفر از مشتریان وفادار فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بوده مشتریانی که بیش از 5 سال از این فروشگاه کالای دیجیتال خرید کرده اند. با استفاده از روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران نمونه آماری 181 نفر محاسبه گردید. همچنین برای گردآوری داده ها از پرسشنامه معتبر پارک وکیم (2003) استفاده شده است. که پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ و روش پایایی ترکیبی مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرم افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شد. درنهایت، یافته ها نشان از تأیید تمام فرضیه های پژوهش داشته و به این نتیجه دست یافتیم که عواملی همچون کیفیت رابط کاربری، کیفیت اطلاعات محصول و خدمات، ادراک امنیت در خرید اینترنتی می توانند بر رضایت مندی خریدار از اطلاعات، تأثیر مثبتی بگذارند و او را به سمت خرید اینترنتی سوق دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 261
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    631
  • دانلود: 

    314
چکیده: 

شناخت و بکارگیری شاخص های موفقیت در مذاکره، برای موفقیت در هر مذاکره تجاری بین الملل ضروری است. فرایند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز شوند. هدف این تحقیق رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت در فرایند مذاکره تجاری بین الملل از منطر اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور است. از این رو، روش تحقیق حاضر پیمایش و جامعه آماری آن کلیه اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور هستند. روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس بوده است. بدین ترتیب تعداد 73 پرسشنامه کامل، جمع آوری و جهت تجزیه و تحلیل داده ها وارد نرم افزار آماری Spss شد. جهت رتبه بندی عوامل شناسی شده نیز از آزمون فریدمن استفاده شده است. برای سنجش عوامل موفقیت در مذاکره تجاری از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد در مرحله قبل از مذاکره، جلب اعتماد و دانش از فرهنگ طرف مقابل، در مرحله حین مذاکره، تسلط بر زبان کشور خارجی و حضور مفسر و تحلیلگر( متخصص فنی) خوب در تیم ایرانی و در مرحله پس از مذاکره پایبندی به تعهدات مهم ترین عوامل برای موفقیت در مذاکره تجاری بین الملل از منظر نخبگان ارزیابی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 314
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    337
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

به موازات این که محیط های کاری و تجاری پیچیده تر و پویا می شوند، سازمانها بایستی به منظور شناسایی فرصتهای جدید برای دستیابی به عملکرد بهتر وپایدارتر به سوی کارآفرینی بیشتر پیش روند. نیروی انسانی کارآمد می تواند نیروی محرک و پیشران برای ایجاد کارآفرینی سازمانی باشد. به علت اینکه ماهیت کارآفرینی سازمانی دربردارنده یادگیری است و به وسیله همکاری، خلاقیت و تعهد افراد پرورش می یابد و خاستگاه هم افزایی مدیریت ارشد سازمان و کارمندان در نهادینه سازی این مقوله خواهد بود. لذا در مقاله حاضر سعی بر آن شده است تا نقش نظام مدیریت منابع انسانی کارآمد را در پرورش اقدامات کارآفرینانه ی سازمانی نشان دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 337

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    380
  • دانلود: 

    129
چکیده: 

در این مقاله سعی بر این شده رابطه فرآیند های تحول اداری در دست یابی به اهداف سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گیرد. تحقیق حاضر از نوع پیمایشی است واز نظر هدف کاربردی می باشد جامعه آماری 35 نفر از مدیران، کارشناسان و کار کنان حوزه تحول اداری سازمان تبیلغات اسلامی می باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته است بعد از توزیع و جمع آوری آنها و آزمون فرضیه های تحقیق در نهایت مشخص شدکه مشارکت عمومی کارکنان، توانمندسازی کارکنان و مدیران واصلاح ساختارهای اداری به عنوان سه مولفه و متغیر تحقیق بر دست یابی به اهداف سند چشم انداز نظام تاثیرنسبتا قوی دارند. تاثیر تناسب وظایف و اختیارات بر دست یابی به اهداف سند چشم انداز نظام درحد زیادی ارزیابی نموده اند و پاسخگویی دولتمردان در مقابل شهروندان بر دست یابی به اهداف سند چشم انداز تاثیر قوی داردو نظارت بر نظام اداری و توسعه شیو ه های اطلاعاتی بر دست یابی به اهداف سند چشم انداز تاثیر مطلوبی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 129
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    226
  • دانلود: 

    72
چکیده: 

مسائل مربوط به تغییرات آب وهوایی توجه زیاد و سریع جامعه جهانی را به خود جلب کرده است به طوری که کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی بخشی اساسی از سیاست های ملی و بین المللی در سراسر جهان شده است. اقدام اصلی در این حوزه، توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است که پتانسیل قابل توجهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق جایگزینی آن ها با انرژی های مبتنی بر سوخت فسیلی دارد. در این مقاله یک مدل اختیارات واقعی جهت ارزیابی سرمایه گذاری در انرژی تجدیدپذیر با در نظر گرفتن عوامل عدم قطعیت مانند قیمت کربن دی اکسید، هزینه انرژی تجدیدناپذیر، هزینه سرمایه گذاری و قیمت بازار برق ارائه شده است. مکانیزم پویای این مدل برای مطالعه موردی و پیاده سازی، تکنولوژی تولید انرژی خورشیدی فتوولتائیک را به عنوان پیشروترین تکنولوژی تولید انرژی تجدیدپذیر در حال توسعه در سراسر جهان جهت ارزیابی ارزش سرمایه گذاری و همچنین زمان بندی بهینه برای سرمایه گذاری استفاده کرده است. نتایج تجربی مدل پیشنهادی با داده های به دست آمده از کشور چین نشان می دهد که محیط سرمایه گذاری فعلی در آن کشور ممکن است نتواند سرمایه گذاری فوری را به خود جلب کند، در حالی که توسعه بازار معاملات انتشارات کربن منجر به جلو آمدن زمان بهینه سرمایه گذاری می شود. تحلیل حساسیت به منظور بررسی تغییرات ارزش و زمان بهینه سرمایه گذاری تحت تغییرات ظرفیت تولید واحد، سطح یارانه، قیمت بازار برق، قیمت کربن دی اکسید و هزینه سرمایه گذاری انجام شده است. نتایج گویای آن است که هزینه بالای سرمایه گذاری و نوسانات قیمت بازار برق و قیمت کربن دی اکسید جهت جذب سرمایه گذاری فوری مناسب نیست و در مقابل با افزایش سطح یارانه، پیشرفت تکنولوژی و حفظ ثبات بازار برای تحریک سرمایه گذاری در این حوزه مفید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 72
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    402
  • دانلود: 

    207
چکیده: 

طراحی انبار به عنوان یک موضوع بسیار مهم توسط محققان و مشاغل صنعتی شناخته شده است. هزینه های بهره وری و لجستیک وابسته به سیستم های ذخیره سازی و به شدت تحت تاثیر تصمیم گیری های طراحی انبار می باشد. تصمیم گیری درمورد ذخیره سازی در انبار تحت تاثیر عواملی همچون مدت زمان چیدن سفارش و بازیابی آن ها، بهره وری، حمل و نقل، تعیین سیاست ذخیره سازی، فضای مورد نیاز و موجودی برای یک محصول درون انبار می باشد، در این مقاله با استفاده از سیاست ذخیره سازی مبتنی بر کلاس و سیاست مسیریابی، فاصله و زمان ذخیره نمودن و بازیابی اقلام در انبار حداقل و در نتیجه یک حالت بهینه ای از هزینه ها و زمان های ذخیره سازی و بازیابی اقلام داخل انبار بوجود می آید. به منظور حل مدل عدد صحیح مختلط چند هدفه، در ابعاد کوچک از نرم افزار GAMS و برای حل مدل در ابعاد متوسط و بزرگ از الگوریتم فرا ابتکاری ژنتیک استفاده شده است. هدف این مطالعه ارائه یک روش بهینه سازی ریاضی برای حل یک مدل چند هدفه برای مسئله چیدمان انباراست. نتایج نشان می دهد که اختلاف معناداری در خطای 5% برای عملکرد روش های حل پیشنهادی، برای معیار تابع هدف و زمان محاسباتی وجود ندارد، هرچند زمان محاسباتی حاصل از حل گمز از الگوریتم ژنتیک بیشتر است اما این اختلاف بصورت معنادار نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 207
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button