مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی کارایی عوامل توسعه ی تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات با رویکرد فازی و روش DEA

نویسندگان

خانساری علیرضا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با ظهور اینترنت و پیشرفت های فراوان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان با تغییرات بنیادی روبرو شده است. یکی از این تغییرات پیدایش شیوه نوینی از تجارت با عنوان تجارت الکترونیکی بوده است. فناوری اطلاعات و در زُمره آن تجارت الکترونیک واژه ای است که برای تجارت از طریق سیستم های اطلاعاتی- ارتباطی به کار می رود. هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از فن ها و شگردهای بازرگانی است؛ همکاری, رقابت و بازدهی بیش تر شرکت های مختلف می باشد به طوری که سبب توانایی شرکت ها در زمینه هایی مثل اصلاح روش های تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکت های مرتبط و بالاخره گسترش دامنه بازرگانی, تجاری حتی در مقیاس های بزرگ و جهانی شده است. این تکنولوژی نوظهور پتانسیل های فراوانی دارد. سازمان ها می توانند با بهره گیری از چنین تکنولوژیی به مزایای اقتصادی دست-یابند. بی شک, بهره گیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. در این پژوهش با استفاده از رویکرده فازی و با کمک روش تحلیل پوششی داده ها و مدل برنامه ریزی خطیBCC-I و حل مدل در نرم افزار Lingo به ارزیابی کارایی عوامل دخیل توسعه ی تجارت الکترونیک, بر توسعه صادرات در شرکت پارس خودرو پرداختیم. و در ادامه راهکار هایی را جهت بهبود عوامل با کارایی کمتر پیشنهاد نمودیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانساری، علیرضا. (1399). بررسی کارایی عوامل توسعه ی تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات با رویکرد فازی و روش DEA. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899872/fa

    Vancouver: کپی

    خانساری علیرضا. بررسی کارایی عوامل توسعه ی تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات با رویکرد فازی و روش DEA. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899872/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا خانساری، “بررسی کارایی عوامل توسعه ی تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات با رویکرد فازی و روش DEA،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button