مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری انجام گردید. هدف تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق, توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری تمامی گردشگران شهر سرعین در تابستان سال 1398 می باشد. روش نمونه گیری, تصادفی در دسترس می باشد. حجم نمونه با فرمول کوکران تعیین و تعداد آن 384 نفر است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بازاریابی رابطه مند(سین و همکاران, 2002), بازاریابی ویروسی(خلید سلیمان و همکاران, 2011) و جذب گردشگر( پورشهوانی و همکاران, 1393) استفاده گردید. برای محاسبه پایایی از ضریب آماری آلفای کرونباخ استفاده شد. با آزمون کولموگروف اسمیرنف نرمال بودن متغیرها آزمون و سپس داده های گردآوری شده, بر اساس مقیاس های اندازه گیری متغیرها کدگذاری شده و با نرم افزارهای Lisrel و SPSS پردازش و تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد 1-بازاریابی رابطه مند بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 2-بازاریابی ویروسی بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 3-شهرت مقصد گردشگری بر جذب گردشگران تاثیر مثبت و معنی دار دارد. 4-بازاریابی رابطه مند علاوه بر تاثیر مستقیم بر جذب گردشگران به طور غیر مستقیم و از طریق میانجیگری شهرت مقصد گردشگری نیز بر جذب گردشگران تاثیر دارد. 5-بازاریابی ویروسی علاوه بر تاثیر مستقیم بر جذب گردشگران به طور غیر مستقیم و از طریق میانجیگری شهرت مقصد گردشگری نیز بر جذب گردشگران تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروغی روشتی، الهام، باشکوه اجیرلو، محمد، و ابراهیم پور، حبیب. (1399). بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899879/fa

    Vancouver: کپی

    فروغی روشتی الهام، باشکوه اجیرلو محمد، ابراهیم پور حبیب. بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899879/fa

    IEEE: کپی

    الهام فروغی روشتی، محمد باشکوه اجیرلو، و حبیب ابراهیم پور، “بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند و ویروسی در جذب گردشگران شهر سرعین با میانجیگری شهرت مقصد گردشگری،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button