مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه شرکت هایی که به سطح بالاتری از کیفیت خدمات دست می یابند, سطوح بالاتری از رضایت و وفاداری مشتریان را در پی خواهند داشت. هدف از انجام این پژوهش, بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان بود. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان شرکت سایپا در استان سیستان و بلوچستان می باشند که با توجه به نامحدود بودن آن از طریق جدول مورگان تعداد 383 به عنوان نفر تعیین و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. مهم ترین ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه, مشاهده و مطالعة کتابخانه ای است. محقق برای انجام تحقیق ازپرسشنامه سروکوال که شامل پنج بعد ملموسات, قابلیت اعتماد, پاسخگویی, تضمین و همدلی و 31 سوال استاندارد شده و پرسشنامه رضایت مشتری محقق ساخته 13 سوالی و که به صورت طیف 5 گزینه ای لیکرت در مقیاسی بین خیلی مخالفم تا خیلی موافقم طراحی شده استفاده کرده است, که روایی آن ها توسط اساتید و خبرگان تایید و پایایی آنها با آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه خدمات پس از فروش, 0. 85 و پرسشنامه رضایت 0. 795 بدست آمد. در این تحقیق برای تجزیه تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد, که در سطح آمار توصیفی از آزمون های فراوانی, درصد فراوانی و نمودار ها استفاده گردید و در سطح آمار استنباطی از آزمون اسمرینف-کولموگروف, رگرسیون خطی نیز استفاده گردید. برای تحلیل آزمون های آماری از نرم افزار SPSS17th بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که خدمات پس از فروش و مولفه های آن به همراه بر رضایتمندی مشتریان شرکت سایپا تاثیر مثبت و معناداری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قیومی، میثم، و کشته گر، عبدالعلی. (1399). بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899885/fa

    Vancouver: کپی

    قیومی میثم، کشته گر عبدالعلی. بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899885/fa

    IEEE: کپی

    میثم قیومی، و عبدالعلی کشته گر، “بررسی تاثیر خدمات پس از فروش بر رضایت مشتریان شرکت سایپا در نمایندگی های استان سیستان و بلوچستان،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button