مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مفهوم و مصداق تعلیم وتربیت در اندیشه ی ابن سینا

نویسندگان

قادری محمد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 تعلیم و تربیت امری پیچیده, پردامنه و وقت گیر است. برای اقدام به این کار خطیر اولین گام, تعیین اهدافی است که قصد داریم به آن ها برسیم و رسیدن به این اهداف مستلزم استفاده از روش ها است. آگاهی از روش ها و اهداف تعلیم و تربیت مستلزم شناخت آراء مربیان و فیلسوفان بزرگ, به ویژه اسلامی است. از این رو هدف از پژوهش حاضر بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه ابو علی سینا می باشد. روش مورد استفاده در این تحقیق تحلیلی استنادی است که محتوای متون و نظریات ابن سینا را تحلیل می نماید. . منابع تحقیق شامل کتاب ها, پایان نامه ها, مجلات, مقالات, و پژوهش ها و تحقیقات مرتبط با موضوع می باشد. ابزار گرد آوری داده ها از طریق فیش برداری است. جامعه آماری شامل توضیحات مکتوب و منابع الکترونیک می باشد. نمونه آماری تمام منابع مکتوب و الکترونیک در دسترس می باشد. ابن سینا مهم ترین و اصلی ترین هدف تعلیم و تربیت را رسیدن فرد و جامعه به سعادت و کمال می داند. کسب اعتدال و میانه روی و کسب فضائل اخلاقی نیز از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت این فیلسوف بزرگ است. به نظر این فیلسوف لازمه تعلیم و تربیت شناخت متعلم نیز می باشد و او نه تنها به بعد فردی تربیت بلکه به بعد اجتماعی آن نیز پرداخته و به ابعاد گوناگون تعلیم و تربیت نظر داشته و بر این کار کاملا مسلط بوده است. در این پژوهش تلاش شده است تا با تحقیق در اندیشه های این دانشمند گرانمایه, به اهمیت تعلیم و تربیت از نظر وی پرداخته و روش ها و مراحل تعلیم و تربیت از منظر ایشان بیان شود و در آخر در حد توان خود به یک جمع بندی اجمالی پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، محمد. (1398). مفهوم و مصداق تعلیم وتربیت در اندیشه ی ابن سینا. همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/899937/fa

    Vancouver: کپی

    قادری محمد. مفهوم و مصداق تعلیم وتربیت در اندیشه ی ابن سینا. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899937/fa

    IEEE: کپی

    محمد قادری، “مفهوم و مصداق تعلیم وتربیت در اندیشه ی ابن سینا،” presented at the همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button