مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر دوگانگی تربیتی پدر و مادر بر افزایش اختلال بیش فعالی کودکان دوره اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقاله حاضر نقش دو گانگی تربیتی پدر و مادر بر ایجاد یا افزایش اختلال بیش فعالی کودکان دوره اول ابتدایی را بررسی می کند. نویسندگان می کوشند تا نقش تربیتی هریک از والدین در انتخاب روش تربیتی خود بر کودکان را بررسی کرده و در مورد اینکه همراهی نداشتن با شیوه تربیتی دیگری چه تاثیری می تواند بر وضعیت شناختی و روانی یک کودک و ایجاد یا افزایش بیش فعالی در او داشته باشد, پاسخی روشن دهند. نوع روش تربیتی والدین و همراهی آنها نقشی بسیار مؤثر در تربیت فرزندان و به خصوص کودکان دارای نقص توجه دارد نقشی که به نوعی در سرنوشت فرد و طبعا جامعه تاثیر می گذارد. بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی که امروزه با آن مواجهیم و عرصه را بر سلامت روانی جامعه تنگ کرده ریشه در مسائل تربیتی دارد و در عین حال یکی از ارکان تعلیم و تربیت خانواده همراهی و هم سویی والدین در شیوه تربیتی فرزند است. همراهی و هم سویی که در کودکان دارای نقص توجه خود را بیشتر نشان می دهد. این تحقیق به دنبال این موضوع است که مشخص کند همکاری و همراهی تربیتی والدین و دوگانگی تربیتی در فرزندان چه تاثیری بر درمان, کاهش یا افزایش عوارض بیش فعالی و نقص توجه در کودکان خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم زاده، عبدالکریم، و هاشم زاده، مجتبی. (1398). تاثیر دوگانگی تربیتی پدر و مادر بر افزایش اختلال بیش فعالی کودکان دوره اول ابتدایی. همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/899976/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم زاده عبدالکریم، هاشم زاده مجتبی. تاثیر دوگانگی تربیتی پدر و مادر بر افزایش اختلال بیش فعالی کودکان دوره اول ابتدایی. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899976/fa

    IEEE: کپی

    عبدالکریم کاظم زاده، و مجتبی هاشم زاده، “تاثیر دوگانگی تربیتی پدر و مادر بر افزایش اختلال بیش فعالی کودکان دوره اول ابتدایی،” presented at the همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button