مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثر بخشی اموزش تنظیم هیجان مادر بر سطح تکانشی بودن و پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی اموزش تنظیم هیجان مادر بر سطح تکانشی بودن و پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دارای اختلال یادگیری بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و جامعه ی آماری پزوهش کلیه مادران دانش آموزان پسر دارای اختلال یادگیری مشغول به تحصیل در دوره دوم ابتدایی (پایه های چهارم, پنجم و ششم) شهرستان اصفهان در سال تحصیلی 98-97 بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و گمارش تصادفی تعداد 30 نفر از مادارن (دو گروه 15 نفره) به عنوان نمونه ی آماری انتخاب که پس از ریزش حجم نمونه, 10 نفر (دو گروه 5 نفره) به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه های تشخیص اختلال یادگیری کلورادو (2011), پرسشنامه پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دبستانی شهیم (1385) و مقیاس تکانشی بودن (IS) هرشفیلد (1965) بود, به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح اسنتباطی از آزمون یومن وایتنی u با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد میانگین رتبه سطح تکانشی بودن در پس آزمون در گروه تجربی بیشتر از میانگین رتبه سطح تکانشی بودن در پیش آزمون در گروه تجربی و میانگین رتبه پرخاشگری رابطه ای در پس آزمون در گروه تجربی بیشتر از میانگین رتبه پرخاشگری رابطه ای در پیش آزمون در گروه تجربی و همچنین میانگین رتبه پرخاشگری آشکار در پس آزمون در گروه تجربی بیشتر از میانگین رتبه پرخاشگری آشکار در پیش آزمون در گروه تجربی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد آموزش تنظیم هیجان بر سطح تکانشی بودن و کاهش ابعاد پرخاشگری رابطه ای کودکان دارای اختلال یادگیری معنادار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی زهرانی، حمید، دهقان، فاطمه، و قربانی، مریم. (1398). اثر بخشی اموزش تنظیم هیجان مادر بر سطح تکانشی بودن و پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دارای اختلال یادگیری. همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/899981/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی زهرانی حمید، دهقان فاطمه، قربانی مریم. اثر بخشی اموزش تنظیم هیجان مادر بر سطح تکانشی بودن و پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دارای اختلال یادگیری. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899981/fa

    IEEE: کپی

    حمید کاظمی زهرانی، فاطمه دهقان، و مریم قربانی، “اثر بخشی اموزش تنظیم هیجان مادر بر سطح تکانشی بودن و پرخاشگری رابطه ای و آشکار کودکان دارای اختلال یادگیری،” presented at the همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button