مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات شرکت های بیمه با رویکرد تلفیقی تحلیل عاملی-اکتشافی و ماتریس IPA

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این تحقیق, ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات شرکت بیمه مورد بررسی و رده بندی اولویت های بهبود خدمات ارائه شده بود. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش تحقیق, توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه بیمه-گذاران بودند. حجم نمونه برابر 151نفر برآورد شد و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. نتایج تحلیل اکتشافی در این پژوهش لزوم بازنگری در چارت سازمانی شرکت های بیمه را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در زمینه کیفیت عملکردی خدمات؛ از طریق تشکیل واحد ادهوکراسی جدید متشکل از 1-واحد IT2-معاونت بازاریابی و شبکه فروش شامل ( واحدهای صدور, تحقیق وتوسعه, مدیریت منابع انسانی و مدیریت روابط عمومی وتبلیغات) 3-خدمات پس از فروش و CRM (واحدهای ثابت و سیار پرداخت خسارت و CRM) را متذکر می سازد. نمره اهمیت و نمره کیفیت خدمات ارائه شده و اولویت بندی اهمیت و کیفیت خدمات ارائه شده تعیین گردید. خدمتی که کیفیت آن بیشتر از حد انتظار مشتریان باشد شناسایی نشد. نتایج آزمون T زوجی نیز, معنی داری تفاوت مشاهده شده بین میانگین اهمیت و عملکرد تمامی 17گویه را تایید کرد. نتایج حاصل از تحلیل ماتریس IPA, لزوم انجام اقدامات اصلاحی فوری در حوزه ی خدمات واحد سیار خسارت و واحد ارتباط با مشتریان CRM)) را ایجاب می کند. و درنهایت رده بندی اولویت های بهبود مربوط به 17 خدمت شرکت بیمه ی مورد بررسی با استفاده از ماتریس IPA ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحری پورمتنق، نسرین، تقی زاده، هوشنگ، و محمدی اصل، امیر. (1399). ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات شرکت های بیمه با رویکرد تلفیقی تحلیل عاملی-اکتشافی و ماتریس IPA. کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. SID. https://sid.ir/paper/900158/fa

    Vancouver: کپی

    بحری پورمتنق نسرین، تقی زاده هوشنگ، محمدی اصل امیر. ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات شرکت های بیمه با رویکرد تلفیقی تحلیل عاملی-اکتشافی و ماتریس IPA. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900158/fa

    IEEE: کپی

    نسرین بحری پورمتنق، هوشنگ تقی زاده، و امیر محمدی اصل، “ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات شرکت های بیمه با رویکرد تلفیقی تحلیل عاملی-اکتشافی و ماتریس IPA،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900158/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button