مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس سازگاری اجتماعی و باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش با هدف پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس سازگاری اجتماعی و باورهای خودکارآمدی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شد. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل شهر تهران در سال تحصیلی 1398-99 بودند. با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای تعداد 200 نفر از دانش آموزان پسر انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی (سولومون و راث بلوم, 1984), پرسشنامه سازگاری اجتماعی (ثورث و همکاران, 1939) و پرسشنامه باور خودکارآمدی (شوارتز و جروسالم, 1979) بود. داده های گردآوری شده با روش های آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار), ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری و با نرم افزار آماری SPSS/24 تحلیل شد. نتایج پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین سازگاری اجتماعی با اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان پسر رابطه منفی و معناداری وجود دارد (05/0P<). دیگر یافته پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین خودکارآمدی عمومی با اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان پسر رابطه منفی و معناداری وجود دارد (05/0P<). همچنین, نتایج تحلیل رگرسیون به روش ورود همزمان نشان داد که دو متغیر پیش بین با هم توانسته اند 36 درصد از تغییرات نمره اهمال کاری تحصیلی را تبیین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی طاسکوه، فریده، حسین زاده تقوایی، مرجان، و هواسی، ناهید. (1399). پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس سازگاری اجتماعی و باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900353/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی طاسکوه فریده، حسین زاده تقوایی مرجان، هواسی ناهید. پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس سازگاری اجتماعی و باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900353/fa

    IEEE: کپی

    فریده کاظمی طاسکوه، مرجان حسین زاده تقوایی، و ناهید هواسی، “پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس سازگاری اجتماعی و باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button