مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش واسطه گری بلوغ عاطفی در رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه گری بلوغ عاطفی در رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه انجام شده است. طرح پژوهش حاضر, توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بودند. تعداد 341 نفر از جامعه مذکور که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند, نمونه مورد مطالعه را تشکیل دادند. در پژوهش حاضر از مقیاس های فرسودگی مدرسه سالملا_آرو, پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ) و مقیاس بلوغ عاطفی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS) استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که بلوغ عاطفی دارای نقش واسطه گری معناداری در رابطه سبک های اقتدارگرا و آمرانه (پدر و مادر) با فرسودگی تحصیلی می باشد. همچنین سبک های اقتدارگرا و آمرانه (پدر و مادر) بر فرسودگی تحصیلی اثر مستقیم معناداری نیز دارند. در مجموع نتایج پژوهش حاضر تاییدی بر نقش سبک های فرزندپروری ادراک شده و بلوغ عاطفی در فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیری، محمود، و تاجیک اسماعیلی، عزیزاله. (1399). نقش واسطه گری بلوغ عاطفی در رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900356/fa

    Vancouver: کپی

    نیری محمود، تاجیک اسماعیلی عزیزاله. نقش واسطه گری بلوغ عاطفی در رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900356/fa

    IEEE: کپی

    محمود نیری، و عزیزاله تاجیک اسماعیلی، “نقش واسطه گری بلوغ عاطفی در رابطه سبک های فرزندپروری ادراک شده و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button