مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی سنجش میزان رضایت دانشجویان از دروس آنلاین دانشگاه آریا-افغانستان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 آموزش یکی از ویژگی های منحصر به فرد انسان به شمار می رود و با افزایش یافته های بشری هر روزه نیاز به تحول در آموزش بیشتر احساس می شود. تحول و تکامل تکنالوژی همه بخش های جامعه, ازجمله آموزش را تحت تأثیر قرار داده است. میزان این تأثیر در همه جا و همه موارد یکنواخت نیست؛ چراکه ویژگی ها و زیرساخت های جوامع یکسان نیست و بهره آن ها از علم و تکنالوژی در اکثر موارد متفاوت است. شیوع این ویروس در افغانستان دروازه های 169 پوهنتون و مؤسسه تحصیلات عالی دولتی و خصوصی را به روی 388191 دانشجو بسته نمود. وزارت تحصیلات عالی با استفاده از امکانات دست داشته خویش با همکاری پوهنتون پولی تخنیک کابل نرم افزار HELMS را معرفی نموده و بعد از تأییدی شورای وزیران و مجلس نمایندگان توسط رئیس جمهور افتتاح گردیده که اکنون به تعداد (38) پوهنتون دولتی و (11) پوهنتون و مؤسسات خصوصی استفاده می نماید. پوهنتون آریا هم از نرم افزار گوگل میت و HELMS استفاده نموده و هشت هفته دروس خویش را مطابق برنامه وزارت تحصیلات عالی به اتمام رسانید. هدف تحقیق حاضر بررسی سنجش میزان رضایت دانشجویان از دروس آنلاین دانشگاه آریا هست. پژوهش حاضر, پژوهش کاربردی از نوع توصیفی است. در این پژوهش جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه آریا در سال تحصیلی 1398-1399 می باشند. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان و فورمول کوکران استفاده گردیده که بر اساس آن حجم نمونه آماری این تحقیق (300) نفر می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که اکثر دانشجویان به منظور فراگیری دروس از شبکه های مخابراتی اتصالات و افغان بسیم با استفاده از موبایل خویش استفاده می نمودند. نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان داد که بین بُعد تکنالوژی, بُعد محتوا, بُعد استاد و بُعد کیفیت رابطه مثبت و معنی دار وجود داشته و از دیدگاه دانشجویان مهمترین عامل بر میزان رضایت ایشان به شمار می رود. در آزمون تی یک نمونه ای P>0. 05 بدست آمده که نشان دهنده رضایت دانشجویان از خدمات تدریس آنلاین دانشگاه آریا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزاد، تمنا، و فاروق حیدری، میرمحمد. (1399). بررسی سنجش میزان رضایت دانشجویان از دروس آنلاین دانشگاه آریا-افغانستان. کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. SID. https://sid.ir/paper/900422/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزاد تمنا، فاروق حیدری میرمحمد. بررسی سنجش میزان رضایت دانشجویان از دروس آنلاین دانشگاه آریا-افغانستان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900422/fa

    IEEE: کپی

    تمنا شیرزاد، و میرمحمد فاروق حیدری، “بررسی سنجش میزان رضایت دانشجویان از دروس آنلاین دانشگاه آریا-افغانستان،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button