Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

178
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

راهبردی در جهت فراتر از مرز های بازار مبتی بر تفکر استراتژی اقیانوس آبی

نویسندگان

فدایی بازقلعه ساینا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم استراتژی اقیانوس آبی انجام شده است. در مفهوم استراتژی اقیانوس آبی, حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دو اقیانوس تشبیه شده است: اقیانوسهای آبی و اقیانوسهای قرمز. اقیانوسهای قرمز در واقع حوزه های شناخته شده هستند و نماد کلیه صنایع و خدماتی اند که امروزه موجود بوده و سازمان ها در آن به رقابت میپردازند. سیاست های اقتصادی اغلب در تلاش برای رسیدن به این هدف, شرکت هایی با اندازه ی مشخص که در صنایع خاصی کار می کنند و بر روی فعالیت های کسب و کار خاصی تمرکز دارند, را هدف قرار می دهند. این رویکرد به سیاست گذاری, کاستی های قابل توجهی دارد و به نظر می رسد در افزایش رشد اقتصادی به طور کامل مؤثر نیست. ما یک روش جدید برای سیاست گذاری را نشان می دهیم که ناشی از دید گاه کار آفرینی است. این رویکرد به بررسی چهار چوب استراتژی کسب و کار موفق, استراتژی اقیانوس آبی برای رشد بالا می پردازد. اقیانوسهای آبی در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری و خدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضر وجود ندارند. در طول تاریخ شرکت هایی که تلاش برای بدست آوردن سهم بیشتر در بازار داشتند, رقابت, راهبردی قالب, برای تجارت های مختلف بوده است. اگر چه رقابتی حریص وار باعث به وجود آمدن عرضه ی بیش از حد می شود. همچنین باید در نظر گرفته شود که برای بدست آوردن سهم بیشتر در بازار, همیشه به معنای سود بیشتر نمی باشد. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای موفقیت سازمان ها در عصر پر تلاطم و بر رقابت امروز اتخاذ یک استراتژی مناسب می باشد تا سازمان به کمک استراتژی اتخاذ شده بتواند نسبت به رقبا جایگاهی بالا تر داشته باشد امّا از سوی دیگر امروزه رقابت دیگر عامل اصلی موفقیت سازمان ها محسوب نمی شود و سازمان ها باید نو آوری داشته باشند. رشد بالا تر, هدف اصلی شرکت ها, دولت ها و جوامع است. بنابراین محققان راهبرد اقیانوس ابی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برنده شدن دست کشیدن از تلاش برای برنده شدن در رقابت می باشد. به جای ورود به رقابتی خون آلود از اقیانوس قرمز, باید به فضای بینهایت تجارت اقیانوس آبی وارد شد و تلاشی برای ایجاد تقاضا های جدید داشت. خوشبختانه در سال های اخیر و همگام با ظهور و رشد فناوری های جدید, اقیانوس های آبی جدید و کسب و کار های نوپا ی زیادی در کشور شکل گرفته است که حفاظت از این کسب و کار ها در محیط متلاطم امروز کار دشواری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فدایی بازقلعه، ساینا. (1400). راهبردی در جهت فراتر از مرز های بازار مبتی بر تفکر استراتژی اقیانوس آبی. کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. SID. https://sid.ir/paper/900470/fa

    Vancouver: کپی

    فدایی بازقلعه ساینا. راهبردی در جهت فراتر از مرز های بازار مبتی بر تفکر استراتژی اقیانوس آبی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/900470/fa

    IEEE: کپی

    ساینا فدایی بازقلعه، “راهبردی در جهت فراتر از مرز های بازار مبتی بر تفکر استراتژی اقیانوس آبی،” presented at the کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا