1-مقدمه
صنعت مُد، یکی از صنایع روبه رشد و محبوب در جهان است. در عین حال پدیده ای گذرا است و دائما در حال تغییر است. امروزه باتوجه به تغییر سلیقه مصرف کنندگان، تغییرات جغرافیای سیاسی، تحولات عمده فنآوری و رقابت شدید مابین شرکت های فعال در این صنعت؛ شناخت دقیق نیازها و شخصیت مصرف کنندگان، مدل های نوین تصمیم گیری و همچنین روش های جدید برای بخش بندی مصرف کنندگان حائز اهمیت است. امروزه مُد منحصر به جمع کوچکی از افراد ثروتمند نیست، بلکه یکی از تاثیرگذارترین پدیده های این دوران است و طیف گسترده ای از مصرف کنندگان گوناگون را دربرمی گیرد (سولومون و رو، 1399، 15). . . . .