نظام آموزشی به عنوان مهم ترین پایه هدایت کننده جامعه به سمت جامعه اطلاعاتی، نقش مهمی بر عهده دارد، همچنین، پیشرفت فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در سراسر جهان و تأثیر آن بر همه ابعاد زندگی بشر، علی الخصوص با افزایش یافتن ارتباطات الکترونیکی و آنلاین به علت بروز بحران کرونا بدیهی است. . هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های مدیریتی و تاثیر آن بر آموزش های آنلاین در شرایط بیماری کرونا است. این تحقیق بر اساس طرح تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی و براساس هدف، از نوع کاربردی است. در تحقیق حاضر جامعه آماری، پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی در حوزه آموزش-های آنلاین و مجازی بوده و روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع تصادفی ساده است. به منظور گردآوری داده های پژوهش نیز از پرسش نامه های محقق ساخته استفاده و برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از تجزیه و تحلیل رگرسیون بهره گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده چالش های مدیریتی تبیین کننده های معناداری برای آموزش های آنلاین هستند. بر اساس نتایج به دست آمده ضریب بتا نشان می دهد ویژگی های مدرس 20. 9%، ویژگی های دانشجو 25. 4%، عوامل مرتبط با دانشگاه 11. 7%، عوامل آموزشی 24. 5% و عوامل محیطی 13. 5% بر آموزش های آنلاین تاثیر دارد.