Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر اعتماد، مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتماد, مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین است. تحقیق حاضر, از نوع توصیفی و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات پیمایشی است و ازلحاظ هدف تحقیق, کاربردی است. همچنین ازلحاظ زمانی, به صورت مقطعی است که در سال 1400 انجام گرفته است و ازنظر قلمرو مکانی نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به تعداد 2500 نفر است که با توجه به فرمول کوکران نمونه آماری 333 نفر از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه دارای 22 سؤال است که به صورت لیکرت 5 گزینه ای تنظیم شده است. پرسشنامه 5 مؤلفه مزایای ادراک شده, کیفیت درک شده, اعتماد, تبلیغات شفاهی و نگرش مصرف کننده را می سنجد. برای تعیین روایی پرسشنامه از شاخص نسبت روایی محتوایی استفاده شده است نتایج روایی حاکی از آن بود که سؤالات ضروری و مهم در این ابزار به کار گرفته شده است و پایایی آن نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ با مقدار 0. 942 تأیید شد. یافته های پژوهش نشان داد که متغیر کیفیت درک شده وب سایت خرید آنلاین بر درک بیشتر مزایا, مثبت تر شدن بازاریابی شفاهی, درک بیشتر اعتماد تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین متغیر کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش به خرید آنلاین دارای تأثیر معناداری نیست و متغیر اعتماد تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی شفاهی دارد و مزایای درک شده تأثیر مثبت و معناداری بر نگرش به خرید آنلاین دارد و متغیر اعتماد بر نگرش به خرید از وب سایت های آنلاین دارای تأثیر مثبت و معناداری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنامی زاده فلاحی، محمدعلی، و کیقبادی ملجیری، رضا. (1400). تاثیر اعتماد, مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین. کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. SID. https://sid.ir/paper/900714/fa

    Vancouver: کپی

    قنامی زاده فلاحی محمدعلی، کیقبادی ملجیری رضا. تاثیر اعتماد, مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/900714/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی قنامی زاده فلاحی، و رضا کیقبادی ملجیری، “تاثیر اعتماد, مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900714/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا