Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    557
  • دانلود: 

    138
چکیده: 

نرخ ارز، متغیر کلیدی و مهم اقتصادی در سیاستگذاری ها قلمداد می شود تا جایی که گروهی از کارشناسان به خصوص در کشورهای در حال توسعه، از این متغیر به عنوان لنگر اسمی یاد می کنند. از سوی دیگر بهره وری نیروی کار نیز یکی از مهمترین متغیرهای اقتصادی است که بر اقتصاد هر کشوری موثر بوده و از این جهت شناخت رابطه نرخ واقعی ارز و بهره وری نیروی کار بسیار مهم است. شناسایی روابط میان این دو متغیر و عوامل مؤثر بر آن، از موضوعاتی است که همواره توجه اقتصاددانان را به خود جلب نموده و در این خصوص نظریه های مختلف و حتی متناقض ارائه شده است. هدف اصلی این مطالعه، پاسخ به این مسئله است که نرخ واقعی ارز چه رابطه ای با بهره وری کشاورزی طی دوره زمانی 1395-1360 داشته است. یافته های حاصل از این پژوهش با استفاده از روش خودرگرسیون با وقفه های گسترده(ARDL) نشان داد که اثر متغیرهای نرخ ارز حقیقی و نرخ تورم بر بهره وری بخش کشاورزی، منفی و اثر متغیرهای اشتغال بخش کشاورزی، نسبت مخارج دولت به GDP و تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی به بخش کشاورزی، بر بهره وری بخش کشاورزی مثبت و معنی دار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 138
نویسنده: 

داراب خانی رسول

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    771
  • دانلود: 

    272
چکیده: 

توسعه صنعت گردشگری که تا چندی پیش تنها به عنوان ابزار اقتصادی شهرهاو کشورها مورد توجه قرار گرفته است امروزه با ورود بحث های توسعه پایدار به آن و مطرح شدن با عنوان توسعه پایدار گردشگری، ابزاری برای توسعه فرهنگی – اجتماعی-زیست محیطی – اقتصادی، جوامع میزبان محسوب می گردد. این مقاله با روش توصیفی به بررسی وضعیت گردشگری پایدار شهری در بافت های قدیمی و تاریخی ایران پرداخته است. در ابتدا اثرات زیرساختی گردشگری، گردشگردی پایدار، مسیریابی گردشگران در بافت های کهن، پایداری، پیشینیه و مفهوم توسعه پایدار و توسعه پایدار شهری، توسعه محله ای پایدار و اهداف پایداری محله ای در بافت تاریخی مورد بررسی قرار گرفته سپس به تحلیل و بررسی علل و عوامل عقب ماندگی صنعت توریسم در ایران پرداخته است. براساس یافته های مقاله، علل عدم رونق گردشگری کشورمان شامل مواردی از قبیل ذیل می شود: ضعف مدیریت و فقدان زیرساختها، پشتوانه نفتی، نوع نگرش و سیاستهای دولتمردان و عدم توجه به این بخش، عوامل اجتماعی و فرهنگی. همچنین در پایان مقاله نیز نتیجه گیری به عمل آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 272
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    612
  • دانلود: 

    194
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی کیفیت زندگی در حمل و نقل هوایی، با اعمال تاثیر پیچیدگی عناصر عینی و ذهنی خدمات هوایی انجام شده است. از آنجا که زندگی گردشگری از لحظه اقدام به کسب اطلاعات برای سفر آغاز و طی مراحل خرید امکانات و خدمات سفر، انجام سفر، اقامت و. . . در جریان است، بنابراین خدمات عینی و ذهنی شرکت های هواپیمایی به عنوان یکی از ابزار های حمل و نقل گردشگر در بخش خدمات سفر می تواند تاثیر مهمی را بر کیفیت زندگی گردشگر اعمال کند. اگر گردشگر از خدمات شرکت هواپیمایی که با آن بخشی از ساعات سفر خود را صرف می کند رضایت لازم را داشته باشد، میزان این رضایتمندی میتواند کیفیت زندگی گردشگری وی را در طول سفر تحت تاثیر قرار دهد. در این پژوهش، روش مطالعه، توصیفی کیفی است، که با استفاده از مطالعات کتابخانه ای انجام شده است و در حاشیه ی کار برای بررسی انسجام تحقیق و جمع بندی مطالب با خبرگان مصاحبه شده است. این پژوهش نشان میدهد، خدمات عینی (همچون تجهیزات کابین، پوشش مهمان داران و. . . ) و خدمات ذهنی (همچون نحوه رفتار مهماندار یا مسئول ترمینال و. . . ) در بازده های زمانی قبل پرواز، حین و بعد پرواز و رضایت گردشگر از عرضه این خدمات توسط شرکت هواپیمایی در ایجاد کیفیتی مطلوب برای ارزیابی زندگی گردشگری وی در طول سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. در عین اینکه این مسئله یک موضوع عینی است و در عین اینکه مقوله های ذهنی مورد توجه قرار گرفته است، اما ابعاد (عینی-ذهنی) بسیار زیادی وجود دارد، که کمتر مورد نظر قرار گرفته است و درعین حال دارای بیشترین تاثیر می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 612

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 194
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    926
  • دانلود: 

    365
چکیده: 

شهرها به طور ذاتی با چالش های پیچیده مواجه هستند. به عبارت دیگر تجمع انبوه عظیمی از ساکنان منجر به آشفتگی و بی نظمی شده و شرایطی را به وجود آورده که اختلال در تعادل شهرها ایجاد کرده و دستیابی به پایداری را با روش های کنونی بسیار سخت کرده است. این مسائل باعث پیچیدگی های زیاد درشهرهای جدید می گردند و سبب گردیده اند که متخصصان به فکر ایجاد راه حل هایی برای مشکلات موجود باشند. یکی از برجسته ترین راه حل ها در این زمینه، جهت مقابله با چالش های کنونی شهرها، توسعه شهر هوشمند است که درطول سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. شهری که با استفاده از فناوری های جدید، ارتقاء نوآوری و مدیریت دانش زیست پذیرتر، کاربردی تر، رقابتی تر و به روز تر می باشد. رشد هوشمند بیان کننده آن نوع از توسعه است که در آن ترویج حیات مدنی و سرزندگی اجتماعی، حمل و نقل عمومی و کاستن از اثرات نامطلوب زیست محیطی، و احیای شهر به عنوان محیط سالم و فعال که بتواند آینده ای مطلوب را برای تمام شهروندان تامین نماید، اصلی ترین هدف به شمار میرود. در این مقاله در ابتدا به بررسی مبانی نظری پژوهش پرداخته شده است، سپس به شناسایی شاخص های شهر هوشمند و متغیرهای این شاخص ها و همچنین چارچوب های شهر هوشمند شامل فناوری، انسانی و انرژی نیز به منظور ساده سازی مفاهیم با تحلیل محتوای متن پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 926

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 365
نویسنده: 

لوافان علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1223
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

پدیده بحران کرونا کووید-19 و پیامدهای آن بسیار ناگوار و باورنکردنی بود. خسارت های جانی و مالی باعث بسیاری از ناملایمات و آسیب های روحی و جسمی، افسردگی، نگرانی و عدم اعتماد برای آینده بشری گردید. به اقتصاد جوامع و بخصوص به صنعت گردشگری نیز که یک صنعت بسیار حساس و شکننده در مقابل رخدادها و بحران ها است، ضرر و زیان های فاحشی وارد کرد. ولی بایستی یادآور گردید که بالاخره هر حادثه یا رویدادی روزی پایان خواهد یافت؛ بنابراین باید تا حدودی خوشبین بود که زمان کرونا بالاخره به پایان خواهد رسید و بایستی موقعیت مواجه شدن با دوران پساکرونا را پیش بینی کرد. به همین مناسبت لازم است بعد از اتمام بیماری از رویکرد دانش آینده پژوهی برای صنعت گردشگری استفاده گردد، می توان با پیش بینی، برنامه ریزی، مدیریت صحیح، خوش بین بودن و اندیشه به آینده، موقعیتی بهتر و امیدوارتر ایجاد نمود. البته برای جبران خسارت های واردشده نیاز به زمان طولانی است تا بتوان با صبر، بردباری و تاب آوری زیان های وارد شده را برطرف نمود. این تحقیق سنجش و اظهارنظری برای آینده از طرف محقق است که بصورت استفاده از مطالب کتابخانه ای، مقالات و پژوهش های موجود تدوین شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    610
  • دانلود: 

    159
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر اعتماد، مزایای درک شده و کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به خرید آنلاین است. تحقیق حاضر، از نوع توصیفی و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات پیمایشی است و ازلحاظ هدف تحقیق، کاربردی است. همچنین ازلحاظ زمانی، به صورت مقطعی است که در سال 1400 انجام گرفته است و ازنظر قلمرو مکانی نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به تعداد 2500 نفر است که با توجه به فرمول کوکران نمونه آماری 333 نفر از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. این پرسشنامه دارای 22 سؤال است که به صورت لیکرت 5 گزینه ای تنظیم شده است. پرسشنامه 5 مؤلفه مزایای ادراک شده، کیفیت درک شده، اعتماد، تبلیغات شفاهی و نگرش مصرف کننده را می سنجد. برای تعیین روایی پرسشنامه از شاخص نسبت روایی محتوایی استفاده شده است نتایج روایی حاکی از آن بود که سؤالات ضروری و مهم در این ابزار به کار گرفته شده است و پایایی آن نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ با مقدار 0. 942 تأیید شد. یافته های پژوهش نشان داد که متغیر کیفیت درک شده وب سایت خرید آنلاین بر درک بیشتر مزایا، مثبت تر شدن بازاریابی شفاهی، درک بیشتر اعتماد تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین متغیر کیفیت درک شده وب سایت بر نگرش به خرید آنلاین دارای تأثیر معناداری نیست و متغیر اعتماد تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی شفاهی دارد و مزایای درک شده تأثیر مثبت و معناداری بر نگرش به خرید آنلاین دارد و متغیر اعتماد بر نگرش به خرید از وب سایت های آنلاین دارای تأثیر مثبت و معناداری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 610

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 159
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    255
چکیده: 

سکوهای فراساحل یکی از مهمترین بخش های صنعتی کشور از نظر جایگاه راهبردی به شمار می رود. باتوجه به دریامحور بودن کشور و منابع قوی نفت و گاز در ایران، دولت و نظام همواره توجهات ویژه ای به حوزه فراساحل از ابعاد صنعتی و گردشگری داشته اند. با توجه به محدود بودن منابع، اولویت بندی حوزه های فناورانه در حوزه فراساحل برای اکتساب و توسعه، یکی از چالش های کلیدی ذی نفعان این حوزه بوده است. این مطالعه با هدف شناسایی و اولویت بندی حوزه های فناورانه در بخش سکوهای فراساحل صورت پذیرفته است. روش تحقیق فوق یک روش ترکیبی کیفی و کمی بوده است و براساس روش ترسیم ماتریس جذابیت امکان پذیری صورت پذیرفته است. ترسیم درخت، شناسایی حوزه های فناورانه، تعیین معیارهای-جذابیت امکان پذیری بخش های کیفی پژوهش بوده است که با نظر خبرگان صورت پذیرفته است. همچنین جانمایی فناوری-های کلیدی در ماتریس براساس معیارهای شناسایی شده به کمک پرسشنامه و از طریق تحلیل های کمی صورت پذیرفته است. 19 فناوری کلیدی در حوزه سکوهای فراساحل در ماتریس در چهار ربع جانمایی شدند. در نهایت فناوری های حوزه پوشش ها و رنگ ها و همچنین تجهیزات مخابراتی در وضعیت مناسب تری از منظر جذابیت و امکان پذیری برخوردار بودن و استراتژی های بهبود وضعیت موجود و توسعه برای آن ها پیشنهاد شده است. 38 نفر از خبرگان حوزه فراساحل در فرآیند این تحقیق در انجام مراحل کیفی و کمی با محقق همکاری داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 255
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2366
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی پژوهشی پیرامون فن آوری بلاک چین و عملکرد مدیریت زنجیره تأمین است. برای پوشش اهداف مدیریت زنجیره تأمین نیازمند تحول متناسب با زمان وتغییرات پیرامونی وابعاد جهانی آن هستیم. مواد و روش تحقیق: روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است. برای این منظور از مطالب موجود درمقاله، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است. یافته ها و نتایج: یکی از ویژگی های صنعت خودرو ایران در دوران تجدید حیات ایجاد زنجیره تأمین و مدیریت آن به وسیله خودروسازان داخلی هست. زنجیره های تأمین در سازمان های تولیدی و خدماتی وجود دارند، هرچند که پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر شدیداً تغییر کند. درحال حاضر استارت آپ هایی ایجاد شده اند که در زمینه زنجیره تأمین فعالیت می کنند. برای مدیریت زنجیره تأمین، فن آوری بلاک چین مزیت های قابلیت ردیابی و به صرفه بودن را به همراه دارد. بلاک چین می تواند برای دنبال کردن حرکت کالاها، مبدأ آن ها، تعداد و … به کار رود. در نتیجه سطح جدیدی از شفافیت را با خود به ارمغان می آورد. همچنین ساده کردن فرآیندهایی مانند: انتقال مالکیت، بیمه، فرآیند تولید و پرداخت از دیگر مزایای این کار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767
نویسنده: 

سقاس طوسی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

امروزه در محیط رقابتی لازم است که مدیران مؤسسات، توانایی هایشان را درتعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخش هایی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند، توسعه دهند. مدیران موسسات باید تشخیص بدهند که چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و چگونه نقاط قوت مؤسسه با نقاط قوت رقبایشان مورد مقایسه قرار می گیرد. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر متغیر «سن برند» بر «عوامل کلیدی در ایجاد نام ونشان تجاری مثبت گرا» محصول خدمات بیمه اسیا پرداخته است. در کنار متغیر «سن برند»، تاثیر مستقیم سایر متغیرها شامل«اعتماد به برند»، «هویت برند« و «کیفیت ادراک شده» نیز بر «عوامل کلیدی در ایجاد نام ونشان تجاری مثبت گرا» سنجیده شده است. در این راستا آزمون های همبستگی، تحلیل مسیر و رگرسیون چندگانه توسط نرم افزارهایSPSS 22و AMOS 22انجام گرفت. نتایج نشان دادند از بین متغیرهای فوق، تاثیر مستقیم متغیرهای «اعتماد به برند» و «کیفیت ادراک شده» بر متغیر «عوامل کلیدی در ایجاد نام ونشان تجاری مثبت گرا» معنی دار است. نتایج این تحقیق نشان داد که شدت تاثیر غیر مستقیم سن برند بر عوامل کلیدی در ایجاد نام ونشان تجاری مثبت گرا، بیشتر از اثر مستقیم آن است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    508
  • دانلود: 

    216
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف کلی بررسی رضایتمندی مشتریان از عملکرد شرکت گاز شهرستان ساریصورت گرفته است. برای رسیدن به هدف مذکور مشترکین شهرستان ساری انتخاب شده اند. بدین منظور ادبیات موضوعی مربوط رضایتمندی مشتریان از عملکرد شرکت گاز شهرستان ساریبه طور جامع مورد بررسی قرار گرفت و بدنبال آن هشت متغیر به عنوان عوامل اصلی در رضایتمندی مشتریان شناسایی شدند و برمبنای آن پرسشنامه ای را تهیه و تنظیم نموده و در اختیار مشتریان شرکت گازشهرستان ساری قرار داده شده است. داده های گردآوری شده پس از کدگذاری وارد نرم افزار SPSS شده و مورد آزمون قرار گرفته است. نتیجه آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ابزار تحقیق را با ضریب پایایی 6/87درصد مورد تأیید قرار داد. در پایان تحقیق، ضمن ارائه تفصیلی نتایج و یافته ها، موارد مذکور جمع بندی شده، بحث و مقایسه، پیشنهادات کاربردی و پیشنهادات مرتبط با ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 216