Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دبیرستان

نویسندگان

صابری مهر محبوبه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پیشینه و هدف: مهارت حل مسئله در پیشرفت دانش آموزان نقش موثری دارد بنابراین هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان بود. روش پژوهش: این پژوهش از پژوهش های نیمه تجربی, طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود که جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دبیرستان مشکوه شهر مشهد در نیمسال دوم سال تحصیلی 1398-1399 بودند. در این پژوهش بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 28نفر تعیین گردید که این نمونه آماری به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به دو گروه آزمایش(14نفر) وکنترل(14نفر) تقسیم گردیدند و در دومرحله پیش آزمون و پس آزمون به پرسشنامه های اطلاعات جمعیت شناختی و خودکارآمدی ادراک شده (شررو مادوکس, 1982) پاسخ دادند و درنهایت داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: یافته های این پژوهش نشان داد فرضیه پژوهش مورد تاًیید می باشد و آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دبیرستان تاًثیر دارد(p<0/05). نتیجه گیری: آموزش مهارت حل مسئله می توان جهت بهبود مشکلات دانش آموزان از جمله افزایش خودکارآمدی آنها استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری مهر، محبوبه. (1399). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دبیرستان. کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. SID. https://sid.ir/paper/900860/fa

    Vancouver: کپی

    صابری مهر محبوبه. اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دبیرستان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900860/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه صابری مهر، “اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دبیرستان،” presented at the کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا