مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

برسی تاثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش اموزان پایه نهم متوسطه اول دردرس علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در درس علوم صورت گرفت. پژوهش از نوع هدف کاربردی واز نظر جمع آوری اطلاعات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از میان دانش آموزان پسرپایه نهم مقطع متوسطه اول شهر جوانرود نمونه ای به حجم هشتاد نفراز دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مشغولیت تحصیلی ریو استفاده شد. در این پژوهش برای برسی بهتر تاثیر آموزش الکترونیکی به صورت وارونه برمشغولیت تحصیلی دانش آموزان از چهار نرم افزار ( ام ام بی – استوری لاین – کمتازیا-پاورپوینت ) در آموزش استفاده شد. داده های پژوهش ازطریق شاخص های آمارتوصیفی ( میانگین و انحراف معیار و میانه ) و آمار استنباطی( انالیز واریانس با اندازه گیری مکرر وآنالیز کواریانس و آزمون تعقیبی ل اس دی جهت مقایسه روشهای آموزشی) مورد تجزیه وتحلیل قرا گرفتن. نتایج نشان داد که آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبت و معناداری دارد. ( 0001 / 0= p )و همچنین در مقایسه ای که بین تاثیرات نرم افزار ها در آموزش صورت گرفت, محتوای آموزشی تولید شده به وسیله نرم افزار پاورپوینت, بیشترین تاثیر را داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، نورالدین، عارضی، سوزان، و میرزایی، شهریار. (1400). برسی تاثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش اموزان پایه نهم متوسطه اول دردرس علوم تجربی. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/900877/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی نورالدین، عارضی سوزان، میرزایی شهریار. برسی تاثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش اموزان پایه نهم متوسطه اول دردرس علوم تجربی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/900877/fa

    IEEE: کپی

    نورالدین سلیمانی، سوزان عارضی، و شهریار میرزایی، “برسی تاثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر کلاسهای وارونه در مشغولیت تحصیلی دانش اموزان پایه نهم متوسطه اول دردرس علوم تجربی،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900877/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button