مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در بازار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در شهرستان آبادان در بازار انجام گرفت. روش پژوهش حاضر, توصیفی – پیمایشی از نوع مدلسازی با معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان شرکت ایرانول در شهرستان آبادان که تعداد آن ها برابر با 145 نفر می باشد, تشکیل می دهند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 105 نفر از کارکنان شرکت ایرانول در شهرستان آبادان تعیین گردید. روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه استاندارد مزیت رقابتی هیل و جونز (2008) دارای 4مولفه (بهره وری, کیفیت, نوآوری و پاسخگویی) و پرسشنامه استاندارد توسعه محصول جدید کسزی و بیمنز (2016) دارای 13 گویه بود. جهت بررسی روایی سازه ای پرسشنامه و تائید عامل های در نظر گرفته شده, از روش تحلیل عاملی, شاخص GOF, AVE و CR استفاده شده است. علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص روایی از روایی محتوا یعنی تایید خبرگان و کارشناسان خبره در این حوزه نیز استفاده شده است. برای آزمودن مدل این تحقیق از تحلیل داده ها بوسیله مدل معادلات ساختاری با نرم افزار SMART PLS3 استفاده شده است. مدل یابی معادلات ساختاری, مدلی آماری برای بررسی روابط خطی بین متغیرهای مکنون (مشاهده نشده) و متغیرهای آشکار (مشاهده شده), نشان داد که مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در سطح اطمینان 95 درصد تاثیر دارد(05/0 P<, 671/11=t).

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آلبوغبیش، حسن، نعمتیان، محمود، و مسرور، غلامعلی. (1400). بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در بازار. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/900978/fa

    Vancouver: کپی

    آلبوغبیش حسن، نعمتیان محمود، مسرور غلامعلی. بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در بازار. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/900978/fa

    IEEE: کپی

    حسن آلبوغبیش، محمود نعمتیان، و غلامعلی مسرور، “بررسی تاثیر مزیت رقابتی بر استراتژی های توسعه محصولات جدید شرکت ایرانول در بازار،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button