هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برند کارفرما بر نگرش کارکنان با نقش میانجی تناسب فرد با سازمان در شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) است. روش پژوهش حاضر، توصیفی – پیمایشی از نوع مدلسازی با معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) تشکیل می دهند. بر اساس اعلام اداره کارگزینی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) تعداد کارکنان این سازمان 220 نفر می باشد. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 140 نفر از کارکنان شرکت یاد شده تعیین گردید که از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه استاندارد ارائه شده توسط ارگون و تاتار( 2018) بود. برای آزمودن مدل این تحقیق از تحلیل داده ها بوسیله مدل معادلات ساختاری با نرم افزار SMART PLS3 استفاده شده است. نتایج تحلیل فرضیه ها با استفاده از روش مدلسازی ساختاری نشان داد که برند کارفرما با تناسب فرد با سازمان در سطح اطمینان 95 درصد رابطه معنی دار داشت (05/0 P<, 18/10=t). همچنین بین مولفه های نگرش کارکنان مولفه های آن (رفتار شهروندی، (05/0 P<, 77/7=t). هویت سازمانی (05/0 P<, 19/3=t) و تمایل به ماندگاری(05/0 P<, 19/5=t). )با برند کارفرما رابطه معنی دار وجود داشت. همچنین برند کارفرما بر نگرش کارکنان با نقش میانجی تناسب فرد با سازمان در شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) تاثیر دارد.