مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و تحلیل مشکلات معلمان در تدوین طرح درس(مطالعه موردی: مدارس متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

عوامل (فردی 
شناختی و مدیریتی) 

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, بررسی و تحلیل مشکلات معلمان در تدوین طرح درس می باشد. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی؛ و از نظر روش پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل همه معلمان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد در سال تحصیلی 99-98 به تعداد 260 نفر می باشد. برای تعیین نمونه آماری, جدول کرجسی و مورگان مورد استفاده قرار گرفت و 155 پرسشنامه جمع آوری شد و شیوه نمونه گیری, نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده است که با استفاده از ادبیات و پیشینه پژوهش تهیه شد. در تدوین پرسشنامه روایی صوری و محتوا به کار رفت و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 974/0 محاسبه شد. در این پژوهش از آمار توصیفی جهت تحلیل توصیفی داده ها و آمار استنباطی از رگرسیون خطی و آزمون T تک گروهی و آزمون خی دو استفاده شد. لازم به ذکر است که در تجزیه و تحلیل های آماری از نرم-افزار آماری spss استفاده شده است. با مطالعه پیشینه نظری پژوهش های انجام گرفته مرتبط با موضوع 4 عامل فردی, انگیزشی, شناختی و مدیریتی به عنوان مشکلات معلمان در تدوین طرح درس مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های پژوهش بیانگر آن است که عوامل شناختی, انگیزشی, مدیریتی و فردی در تدوین طرح درس در بین معلمان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد نقش دارند. همچنین نتایج نشان داد که بین عوامل جمعیت شناختی فقط جنسیت در میان معلمان تفاوت معناداری وجود دارد و عوامل دیگر مانند (سن, تحصیلات, سابقه تدریس, وضعیت تاهل و وضعیت استخدامی) در میان معلمان تفاوت معناداری وجود ندارد. از این جهت جنسیت می تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در تدوین طرح درس مطرح گردد و عوامل دیگر مانند (سن, تحصیلات, سابقه تدریس, وضعیت تاهل و وضعیت استخدامی) نمی تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در تدوین طرح درس مطرح گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، زهرا، هاشم نیا، شهرام، و لبادی، زهرا. (1400). بررسی و تحلیل مشکلات معلمان در تدوین طرح درس(مطالعه موردی: مدارس متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد). کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901050/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی زهرا، هاشم نیا شهرام، لبادی زهرا. بررسی و تحلیل مشکلات معلمان در تدوین طرح درس(مطالعه موردی: مدارس متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901050/fa

    IEEE: کپی

    زهرا خسروی، شهرام هاشم نیا، و زهرا لبادی، “بررسی و تحلیل مشکلات معلمان در تدوین طرح درس(مطالعه موردی: مدارس متوسطه اول و دوم شهر اشتهارد)،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button