Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

115
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

225
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه ی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با باورهای انگیزشی، راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری خود تنظیمی و اشتیاق به تحصیل رفتاری، عاطفی و شناختی دانش آموزان دختر متوسطه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه پدیده آسیب های جانبی شبکه های اجتماعی مجازی مانند کوه یخ بوده که قسمت آشکار آن بیانگر تمامیت موضوع آن نیست به ویژه رابطه آنها با آموزش, یادگیری و اشتیاق به تحصیل دانش آموزان. هدف این پژوهش, بررسی رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با باورهای انگیزشی, راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری خودتنظیمی و اشتیاق رفتاری, عاطفی و شناختی دانش آموزان دختر متوسطه است, این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و روش آن توصیفی است, جامعه آماری آن کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر کرج هستند که طبق فرمول کوکران حجم نمونه 384 نفر است که به صورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده اند. ابزار این پژوهش پرسشنامه استاندارد اشتیاق به تحصیلی فردریکز, بلومنفیلد و پاریس(2004), و پرسشنامه استاندارد, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (2004) و پرسشنامه محقق ساخته شبکه های اجتماعی مجازی با آلفای کرونباخ (769/0) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار استنباطی, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری با استفاده از سیستم نرم افزار spss استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که توسط دانش آموزان دختر متوسطه رابطه معناداری بین راهبردهای شناختی, فراشناختی خود تنظیمی و اشتیاق به تحصیل رفتاری و عاطفی با میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی گزارش نشد, ولی رابطه منفی, معناداری و معکوسی بین اشتیاق به تحصیل شناختی و باورهای انگیزشی یادگیری با میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرعالی، سیده نصیبه، میرهاشمی، زهرا، و میرعالی، سیدابراهیم. (1400). بررسی رابطه ی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با باورهای انگیزشی, راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری خود تنظیمی و اشتیاق به تحصیل رفتاری, عاطفی و شناختی دانش آموزان دختر متوسطه. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901072/fa

    Vancouver: کپی

    میرعالی سیده نصیبه، میرهاشمی زهرا، میرعالی سیدابراهیم. بررسی رابطه ی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با باورهای انگیزشی, راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری خود تنظیمی و اشتیاق به تحصیل رفتاری, عاطفی و شناختی دانش آموزان دختر متوسطه. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901072/fa

    IEEE: کپی

    سیده نصیبه میرعالی، زهرا میرهاشمی، و سیدابراهیم میرعالی، “بررسی رابطه ی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با باورهای انگیزشی, راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری خود تنظیمی و اشتیاق به تحصیل رفتاری, عاطفی و شناختی دانش آموزان دختر متوسطه،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901072/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا