مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش مدیریت فناوری اطلاعات و دانش در آموزش (دوران پسا کرونا)

نویسندگان

جمشیدی زرمهری محسن

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 یکی از مهم ترین ارکان پیشرفت هر جامعه, آموزش در آن جامعه است و تجربه نشان داده که وضعیت آموزش در کشورهای مختلف, در مسیر رشد و یا انحطاط هر کشور تاثیرگذار است. می توان گفت در قرن دانش و اطلاعات, هر نوع برنامه ریزی و تصمیم گیری و در مجموع هر نوع فعالیتی بدون کاربرد اطلاعات به روز و سازماندهی اطلاعاتی بر مبنای فناوری های جدید در امر آموزش, امری به دور از واقعیت های دهکده جهانی خواهد بود. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش سبب شده است تا محیط آموزشی به سوی مجازی شدن سوق پیدا کند. یادگیری الکترونیکی نمونه ای دیگر از کاربرد تکنولوژی ICT در عرصه آموزش است. محدودیت های مکان, زمان و سن یاد گیرنده امروزه دیگرمحدودیت به نظر نمی رسند. از طرفی باید توجه داشت که به وجود آمدن نیازهای گسترده و جدید در میان جوامع با ادامه استفاده از روش های سنتی نظام آموزشی قابل تأمین نیست. یادگیری مبتنی بر رایانه, یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعاتی, کلاس مجازی, کتابخانه های مجازی و. . . راه را برای شیوه های نوین آموزش هموار ساخته و در سطوح مختلف تحصیلی و در رشته های مختلف می توان از ابزارهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی چه به صورت مستقل و چه در کنار روش های سنتی استفاده کرد. یادگیری ترکیبی مسیر جدیدی برای یافتن چگونگی ادغام ابزارهای ICT است تا کیفیت آموزش و یادگیری بهبود یابد. به عنوان نتیجه, با وجود محدودیت های زمینه, کمبود منابع انسانی و فناوری, و سرمایه گذاری زمان و پول مورد نیاز برای ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات, فرصت های بزرگی را ارائه می دهند: به روزرسانی معلمان, اتخاذ روش های آموزشی جدید, توسعه تجارب موفق با ICT و آموزش مناسب تر برای نیازهای فعلی دانش آموزان.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی زرمهری، محسن. (1400). نقش مدیریت فناوری اطلاعات و دانش در آموزش (دوران پسا کرونا). کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. SID. https://sid.ir/paper/901258/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی زرمهری محسن. نقش مدیریت فناوری اطلاعات و دانش در آموزش (دوران پسا کرونا). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901258/fa

    IEEE: کپی

    محسن جمشیدی زرمهری، “نقش مدیریت فناوری اطلاعات و دانش در آموزش (دوران پسا کرونا)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901258/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button