مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

160
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بازشناسی تحلیلی حس تعلق به مکان در دانشکده های معماری شاخص ایران در دوره معاصر

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 معماری تلفیقی از علم و هنر است از این رو شیوه آموزشی خاصی را می طلبد تا بتواند دانشجویان را در مسیر صحیح هدایت کند. تردیدی وجود ندارد در آموزش معماری دردانشکده های ایران, اهداف و مراتبی که برای معماری ذکر می شود با شرایط و ویژگی های خاص خود نیازمند آموزش هستند, اما با عنایت به خصوصیات مختلفی که برای آموزش رشته های مختلف هنری, فنی, فلسفی, علوم اجتماعی و سایر رشته هایی که معماری از آنها متأثر است وجود دارد, قاعدتاً آموزش معماری ضمن آن که تلفیقی مناسب از ویژگی های آموزشی رشته های فوق راطلب می نماید, باید بتواند روشی مستقل را به گونه ای اتخاذ و انتخاب نماید که در آن نحوه و میزان تأثیر و نقش این رشته ها در شکل گیری معماری مشخص و تعریف شده باشد. به این ترتیب جنبه های مختلف عناصر دخیل درآموزش شامل استاد, منابع, دانشجو, محیط آموزشی, به نحو مؤثری در کیفیت و چگونگی آموزش معماری ایفای نقش می نمایند. روش تحقیق این پژوهش مبتی بر مطالعات کتابخانه ای اعم از پایان نامه و مقالات و کتب مرتبت بوده است. همچنین این پژوهش دارای رویکرد توصیفی است نتایج به دست آمده از این پژوهش شامل شناسایی عواملی است که باعث افزایش حس تعلق به مکان در دانشکده های معماری شاخص ایران در دوره معاصر می گردد. و هدف تحقیق: ایجاد نگاهی عمیق و موشکافانه نسبت به عوامل مربوط به حس تعلق به مکان از جنبه استاد و دانشجو برای به دست یابی به سطح ایده آل در حس تعلق به مکان برای دانشجویان و اساتید است. نگارندگان تلاش دارند تا با شناسایی عوامل تأثیر گذار در حس تعلق به مکان به راه حل های برای ایجاد راحتی دانشجو و اساتید در مکان دست پیدا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آجیلی، مهسا، و کاظم زاده رائف، محمدعلی. (1400). بازشناسی تحلیلی حس تعلق به مکان در دانشکده های معماری شاخص ایران در دوره معاصر. کنفرانس بین المللی فقه، حقوق و پژوهش های دینی. SID. https://sid.ir/paper/901364/fa

    Vancouver: کپی

    آجیلی مهسا، کاظم زاده رائف محمدعلی. بازشناسی تحلیلی حس تعلق به مکان در دانشکده های معماری شاخص ایران در دوره معاصر. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901364/fa

    IEEE: کپی

    مهسا آجیلی، و محمدعلی کاظم زاده رائف، “بازشناسی تحلیلی حس تعلق به مکان در دانشکده های معماری شاخص ایران در دوره معاصر،” presented at the کنفرانس بین المللی فقه، حقوق و پژوهش های دینی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button