مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

91
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تبیین رابطه رهبری تعاملی با نگرش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه نیاز سازمان ها به کسب سود, رضایت شغلی کارکنان و قدرت در بین رقبا بیش از هر چیز توجهات را به سمت رهبری سازمان معطوف می دارد. بدون شک اگر سبک رهبری مهم ترین عامل رشد سازمان ها نباشد حتما یکی از با اهمیت ترین موارد در موفقیت سازمان ها به شمار می رود. در عصر حاضر که سازمان ها در رقابت با همنوعان خود برای کسب جایگاه برتر در بازار قرار دارند و با توجه به تغییرات سریع در تکنولوژی, نوآوری و اقتضایی شدن تصمیمات در سازمان, رهبر نیز به همین تناسب باید خود را با شرایط گوناگون, وفق داده و با در نظر گرفتن تغییرات محیط, سازمان را بیش از پیش در مسیر شکوفایی قرار دهد. اهمیت موضوع رهبری در سازمان ها باعث شد که اندیشمندان و محققان مدیریت در پی کشف ویژگی ها و خصوصیات رهبران موفق در سازمانها برآیند و همواره در تلاش باشند تا مشخصات رهبران موفق در سازمان ها را ذکر کنند. در قلمرو منابع انسانی این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه رهبری تعاملی با نگرش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار می باشد. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است و از نظر هدف, پژوهش کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اداری آموزش و پرورش شهرستان شهریار واقع در استان تهران به تعداد 120 نفر بودند که به دلیل محدود بودن تعداد کارکنان شاعل در این اداره آموزش و پرورش تمام کارکنان به تعداد 120 نفر با روش سرشماری کامل به عنوان نمونه ی آماری در نظر گرفته شد. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد بین مولفه های رهبری تعاملی(پاداش های مشروط, مدیریت بر مبنای استثنا ( فعال), مدیریت بر مبنای استثنا ( منفعل)) و نگرش شغلی و سازمانی کارکنان همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین طبق نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رهبری تعاملی و نگرش شغلی و سازمانی در جامعه ی آماری مذکور همبستگی مثبت و معنادار 0. 512 در سطح اطمینان 95% وجود دارد. همبستگی مثبت نشان می دهد که با به کارگیری بیشتر از سبک رهبری تعاملی در سازمان, نمرات مربوط به نگرش کارکنان افزایش خواهد یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فاطمه، کرامتی، محمدرضا، و احمدی، علی. (1400). تبیین رابطه رهبری تعاملی با نگرش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار. کنفرانس ملی مدیریت و تجارت الکترونیک. SID. https://sid.ir/paper/901656/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فاطمه، کرامتی محمدرضا، احمدی علی. تبیین رابطه رهبری تعاملی با نگرش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901656/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه جعفری، محمدرضا کرامتی، و علی احمدی، “تبیین رابطه رهبری تعاملی با نگرش کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت و تجارت الکترونیک. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901656/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button