مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

92
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم

نویسندگان

طالبی فاطمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم شهر مشهد می باشد. جامعه آماری: شامل کلیه دانش آموزان پایه هفتم در سال تحصیلی 1401-1400 درشهر مشهد میباشد که از جامعه حاضر به روش نمونه گیری در دسترس از دبیرستان دخترانه شاهد شهید شیرودی تعداد30نفر از دانش آموزان دختر, که 15 نفر درگروه آزمایش و15نفر در گروه گواه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق: روش پژوهش حاضراز لحاظ هدف جزو تحقیقات کاربردی است و طرح پژوهش نیمه آزمایشی باپیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه گواه است و برای سنجش بازده یادگیری از پرسشنامه پیشرفت تحصیلی استفاده شد. برای توصیف داده از جداول و شاخص های آماری توصیفی مثل میانگین, انحراف معیارو برای استنباط آماری داده ها, تحلیل کواریانس چند متغیره محاسبه می گردد و در کلیه تجزیه و تحلیل های آماری این پژوهش از نرم افزار spss استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمره های مربوط به بازده یادگیری در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون در قیاس با گروه کنترل افزایش یافته است ورابطه معناداری بین انجام آزمایشات علوم تجربی و بازده یادگیری وجود دارد و برنامه آموزشی از طریق فضای مجازی موجب 76 درصد تغییر در میزان بازده یادگیری شده است ودر کل ازیافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که انجام آزمایشات در فضای مجازی باعث افزایش بازده یادگیری در دانش آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، فاطمه. (1401). بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم. کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/902038/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی فاطمه. بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/902038/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه طالبی، “بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902038/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button