Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    194
  • دانلود: 

    94
چکیده: 

هدف از این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در تصمیم به خرید مصرف کنندگان نهایی سوپرمارکتهای منطقه 5 شهر تهران است. در مورد روش جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و پیمایشی استفاده شده است. در مرحله اول: مبانی نظری، مرور ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع تحقیق و شناسایی عوامل موثر در آمیخته بازاریابی در صنعت استخراج گردید. در مرحله دوم عوامل موثر بر آمیخته بازاریابی در تصمیم به خرید مصرف کنندگان سوپرمارکتها با استفاده از تکنیک AHP فازی اولویت بندی می گردند. جامعه آماری این تحقیق کلیه مصرف کنندگان سوپرمارکت های منطقه پنج شهر تهران می باشند. که با توجه به حجم زیاد جامعه آماری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند 384 نفر به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد. زمینه محصول، قیمت، ترفیع و توزیع عناصر آمیخته بازاریابی در تصمیم به خرید مصرف کنندگان نهایی سوپرمارکتهای منطقه 5 شهر تهران معرفی شد که از این میان عوامل محصول با وزن(0. 461) به عنوان تاثیرگذارترین عامل بر آمیخته بازاریابی شناسایی گردید. از میان عوامل محصول، عامل کیفیت محصول با وزن (0. 540)، از میان عوامل قیمت، قیمت محصول با وزن (0. 494)، از میان ترفیع تبلغات سوپر مارکت در راستای بازاریابی بهتر با وزن (0. 168) و از میان عامل توزیع عامل موقعیت مکانی سوپرمارکت با وزن (0. 461) بیشترین تاثیر را داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 94
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    94
  • دانلود: 

    41
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق، بررسی بررسی تأثیر کمک هزینه های دولت و همکاری سازمانی با نقش میانجی نوآوری های تکنولوژیک و غیرتکنولوژیک و عملکرد سازمانی بر عملکرد صادارتی می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق کارکنان بخش بازرگانی در شرکت های صادرکننده میوه بودند که از میان آن ها 200 نفر به روش خوشه ای – تصادفی انتخاب و پرسشنامه های استاندارد بین این افراد توزیع گردید. داده های جمع آوری شده، به کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند و نتایج به دست آمده نشان داد که کمک هزینه نوآوری بر نوآوری سازمانی تأثیر دارد. سرمایه انسانی بر نوآوری سازمانی تأثیر معنی داری دارد. همچنین همکاری سازمانی نیز بر نوآوری سازمانی تأثیرگذار است. همچنین نتایج آزمون سوبل نشان داد نوآوری به واسطه بهبود عملکرد سازمانی بر بهبود عملکرد صادراتی تأثیر دارد ولی نتایج این تحقیق تأثیرگذاری نوآوری بر عملکرد صادراتی به طور مستقیم را تأیید نکرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 94

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 41
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    102
  • دانلود: 

    57
چکیده: 

غالیان، یا غُلات (همچنین غُلاة) عنوانی برای گروه ها و افراد افراطی در مذهب شیعه. در کتاب های ملل و نحل، غلو به معنای عقیده های افراطی در باب ائمه (ع) و رساندن آنها به حد خدایی یا نبوت آمده است. برخی از معروف ترین فرقه های غالی که در کتاب های ملل و نحل آمده است عبارتند از: سبائیه، کیسانیه، بیانیه، خطابیه، قرامطه و تفویضیه. الوهیت ائمه (ع)، حلول خدا در آنان، نبوت ائمه، تناسخ و نسخ شرایع برخی از عقاید غلات است. کتاب های ملل و نحل، بسیاری از فرقه های غالی را زیرمجموعه شیعه قرار داده اند. بررسی عقاید این فرقه ها و احوال پایه گذاران آنها و موضع گیری امامان و عالمان بزرگ شیعه، بیرون بودن غالیان از تشیع را نشان می دهد. . این تحقیق به روش کتابخانه ای و از نوع توصیفی می باشد و به موضوع غالیان، تاریخچه و عقاید پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 57
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    130
  • دانلود: 

    68
چکیده: 

امروزه دانش به عنوان یک منبع استراتژیک کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته می شود. استراتژی اجرایی در مدیریت دانش برای دست یابی به رقابت پایدار در دراز مدت حیاتی است. اگرچه شرکت ها به طور فزاینده ای بر اساس توانایی خود در مدیریت موثر دانش در حال رقابت هستند، هنوز چالش های متعددی برای سازمان هایی که قصد اجرای شیوه های مدیریت دانش را دارند، وجود دارد. این مقاله نتایج یک مطالعه موردی انجام شده در سازمان بازنشستگی صنعت نفت را ارائه می کند که یک ابتکار مدیریت دانش را اجرا می کند، رویکرد پیاده سازی را توصیف می کند و عوامل حیاتی برای موفقیت آن را بررسی می نماید. به طور کلی، نتایج، حاکی از اهمیت سه گانه افراد، فرایندها، فناوری در اجرای مدیریت دانش با تمرکز بیشتر بر سازمان و افراد با عواملی مانند فرهنگ سازمانی، پشتیبانی و رهبری مدیریت ارشد، استراتژی مدیریت دانش و سنجش عملکرد است. هدف این مقاله آن است که این نتایج بتواند به عنوان یک ابزار مشاوره ای برای حمایت از تهیه استراتژی در این زمینه توسط سازمان هایی که مایل به اجرای طرح های مدیریت دانش هستند، کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 68
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    69
  • دانلود: 

    36
چکیده: 

موضوع تحقیق حاضر دهنده تاثیر کیفیت ارتباطات تبیین جامعه شناسی گرایش به خرید مجازی است. روش تحقیق بر حسب هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی-پیمایشی و نتایج تحقیقات در شرکت بازرگانی اوژن راد آرتان مورد استفاده قرار گرفته است. روش جمع آوری اطلاعات (کتابخانه، میدانی) ابزار جمع آوری داده ها و پرسشنامه است که از روایی و اعتبار تائید شده است. تجزیه و تحلیل داده ها برای آزمون فرضیه های تحقیق از طریق نرم افزار اس پی اس انجام شده است. تبادل دانش ضمنی بر موفقیت در اقدامات بازاریابی(الگوهای اجتماعی، حمایت اجتماعی، بیگانگی اجتماعی، تعاملات و ارتباطات اجتماعی، عزت نقس در گرایش، طبقه اجتماعی)موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 69

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 36
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    178
چکیده: 

نسلZ یا بومیان دیجیتال نامیست که به نسلی که از بدو تولد در معرض تکنولوژی های گوناگون قرار گرفته اند، نسبت داده -می شود. به علت تاخیر ورود برخی فناوری ها به ایران، این نسل به تازگی وارد دانشگاه شده اند. پژوهش های متعددی جهت بیان ویژگی های منحصر بفرد این نسل انجام شده است. گزارش ها و تجارب بسیاری تاکید بر تفاوت های این نسل و نسل قبل خود دارند. پژوهش مروری حاضر با هدف بیان علل این تفاوت های رفتاری انجام شده است. نتیجه ی انجام این مطالعات حاکی از آن است که علت وجود تفاوت ها و ویژگی های نسلZ، تفاوت محیط زندگی آنها به ویژه در هنگام کودکی آنهاست. مغز با بازتاب ویژگی های محیطی در مداربندی خود، می تواند برخی تکنولوژی ها را همانند اعضای بدن تشخیص دهد و امکان استفاده ی بهینه از امکانات در اختیارش را به افراد می دهد. همچنین با افزایش سن و تثبیت مدارهای مغزی در پی کاهش انعطاف، ایجاد تغییر دشوار خواهدبود. بنابراین مهاجران دیجیتال توانایی کمتر برای دریافت تکنولوژی خواهند داشت و بومیان دیجیتال با تکرار این سبک زندگی تا سنین بزرگسالی، صفات گزارش شده را حفظ خواهند کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 178
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    104
  • دانلود: 

    106
چکیده: 

در سال 2012 سازمان بهداشت جهانی 2 مورد پنومونی شدید اکتسابی از جامعه را گزارش کرد که توسط یک کرونا ویروس بتا جدیدی ایجاد شده بود و بعدها به سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه تغییر نام داد. همچنین، سردرد میگرنی یکی از شایع ترین دردهاست و به دلیل فراوانی و شدت، از مهم ترین انواع سردرد به حساب می آید؛ ولی به دلیل طبیعت حملات هراز گاهی و عدم ایجاد مرگ ومیر، اغلب اهمیت آن در بهداشت عمومی نادیده گرفته می شود و سردرد میگرنی یک اختلال حمله ای است که مشخصات آن، سردردهای یک طرفه ای است که با یا بدون اختلالات گوارشی و بینایی مربوط، مانند حساسیت به صدا و حساسیت به نور، استفراغ و تهوع بروز می کند. هدف پژوهش حاضر پیش بینی بروز سردردهای میگرنی براساس اعتیاد به اینترنت و سبک زندگی افراد در دوران کرونا می باشد. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که بروز سردردهای میگرنی در افراد می تواند براساس گرایش افراد به اینترنت در دوران کرونا باشد و به دلایل وابستگی آنها می تواند پیش بین خوبی برای میگرن باشد. همچنین سبک زندگی افراد نقش به سزایی در بروز میگرن و اعتیاد افراد به اینترنت دارد و همگی می توانند عوامل بروز میگرن باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 104

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 106
نویسنده: 

بذرائی هما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    101
  • دانلود: 

    93
چکیده: 

یکی از ضروریات اساسی در عصر حاضر، به اشتراک گذاری دانش در میان افراد در سازمان ها است. به اشتراک گذاری دانش در سازمان نقش اساسی در حفظ دانش موجود داشته و به خلق دانش جدید در سازمان کمک می کند. از آنجا که به اشتراک گذاری دانش از طریق افراد صورت می پذیرد، از این رو شناسایی عوامل فردی موثر بر به اشتراک گذاری دانش بسیار با اهمیت است. در این مطالعه تأثیر رضایت شغلی بر به اشتراک گذاری دانش کارکنان در بانک مرکزی ایران مورد بررسی قرار گرفت. مطالعه یک تحقیق توصیفی و کاربردی بود که با استفاده از پرسشنامه رضایت شغلی و تسهیم دانش انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کارکنان تخصصی ادارات حوزه های بین الملل و ارزی، نظارت و بازرسی و نیز حوزه اقتصادی بانک مرکزی بودند که 196 نفر از آنان براساس جدول مورگان انتحاب شد. تحلیل آماری داده ها به وسیله ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بوده است. بررسی نتایج حاصل از تحقیق نشان داد رضایت شغلی بر به اشتراک گذاری دانش اثر مثبت و معنادار دارد. از آنجا که به اشتراک گذاری دانش از مهمترین جنبه های مدیریت دانش است و رویکرد سازمان های داخلی در سال های اخیر به موضوع تقویت دانش درون سازمانی روزافزون بوده است، تقویت رضایت شغلی می تواند به عنوان عاملی موثر مورد توجه مدیران قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 93
نویسنده: 

طالبی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    122
  • دانلود: 

    92
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه اجرای آزمایشات علوم تجربی در فضای مجازی بر بازده یادگیری دانش آموزان پایه هفتم شهر مشهد می باشد. جامعه آماری: شامل کلیه دانش آموزان پایه هفتم در سال تحصیلی 1401-1400 درشهر مشهد میباشد که از جامعه حاضر به روش نمونه گیری در دسترس از دبیرستان دخترانه شاهد شهید شیرودی تعداد30نفر از دانش آموزان دختر، که 15 نفر درگروه آزمایش و15نفر در گروه گواه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق: روش پژوهش حاضراز لحاظ هدف جزو تحقیقات کاربردی است و طرح پژوهش نیمه آزمایشی باپیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه گواه است و برای سنجش بازده یادگیری از پرسشنامه پیشرفت تحصیلی استفاده شد. برای توصیف داده از جداول و شاخص های آماری توصیفی مثل میانگین، انحراف معیارو برای استنباط آماری داده ها، تحلیل کواریانس چند متغیره محاسبه می گردد و در کلیه تجزیه و تحلیل های آماری این پژوهش از نرم افزار spss استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمره های مربوط به بازده یادگیری در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون در قیاس با گروه کنترل افزایش یافته است ورابطه معناداری بین انجام آزمایشات علوم تجربی و بازده یادگیری وجود دارد و برنامه آموزشی از طریق فضای مجازی موجب 76 درصد تغییر در میزان بازده یادگیری شده است ودر کل ازیافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که انجام آزمایشات در فضای مجازی باعث افزایش بازده یادگیری در دانش آموزان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 122

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 92
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    277
  • دانلود: 

    194
چکیده: 

فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است. تأثیرات و پیامدهای مثبت و منفی فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوین در اجتماعات انسانی همواره در حال گسترش است. فضای مجازی موقعیتی است که نگهداری و نقل و انتقال اطلاعات بسیار ارزان و ساده انجام می شود؛ از این جهت برای فضای تربیتی و اخلاقی جامعه، هم تهدید محسوب می شود و هم به نوعی فرصت به شمار می رود. در این فضای چالشی باید برای تبدیل تهدید به فرصت یا برای کاهش تهدیدها در مقابل فرصت ها وارد عرصه تولید و انتقال اطلاعات شد. این تحقیق، از روش آمیزه ای و به کمک اسناد نوشتاری وسامانه های رایانه ای و نرم افزارهای علمی و روش داده پردازی توصیفی وتحلیلی بهره برده است. و با رجوع به قرآن، روایات، فرصت ها و چالش های انجام فعالیت های دانش آموزی و گروهی(تربیتی و پرورشی)مدارس در فضای مجازی در متون ذکر شده را مورد بررسی قرار می دهد. دستاوردها و نتایج تحقیق شامل: شناخت خداوند متعال، اتکا برخدای تعالی، باور به معاد و آخرت، تمایل به معنویات است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 194
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2115
  • دانلود: 

    1269
چکیده: 

خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی، دارای تاثیر بسیار زیادی است. برای بکارگیری هدفمند این تاثیرات، والدین نیازمند آگاهی بر امور تربیتی فرزندان خود هستند. زیرا این نهاد اجتماعی مهم ترین سرمایه کشور را رشد و پرورش می دهد. در این پژوهش تلاش شده است که مفاهیمی نظیر اهمیت تشویق و تنبیه والدین بر فرزندان، ایجاد حس مسئولیت در آنان، تاثیر تربیتی خانواده متدین بر فرزندان و تاثیر طلاق والدین و پیامد های آن بر کودکان به صورت مجزا بررسی شود. همچنین در این پژوهش از روش کتابخانه ای بهره برده شده است. با مطالعه منابع و مقالات گوناگون، به این نتیجه رسیده ایم که تاثیر خانواده بر ابعاد مختلف تربیتی _ پرورشی فرزندان غیر قابل انکار است و آموزش والدین در زمینه های مذکور، سبب شکل-گیری قضاوت های درست در چنین امر خطیری می شود. بنابراین والدین وظیفه دارند نسبت به یادگیری این مسائل تربیتی کوشا باشند تا بتوانند فرزندانی پیشران برای ساخت جامعه ای با آینده ای مناسب تربیت کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2115

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1269
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    211
  • دانلود: 

    106
چکیده: 

زنان سرپرست خانواده یا خود سرپرست با سختی ها، مشکلات و مانع های بسیار زیادی که در زندگی مواجه هستند که درکنار مصائب و مسئله های موجود در شهرهای بزرگ، صدمه های غیر قابل جبرانی را بر آنها و جامعه ای که در آن زندگی می کنند وارد می کند. هدف این پژوهش مقایسه ی شادکامی و آشفتگی روانشناختی و باور به دنیای عادل زنان سرپرست خانواده و غیر سرپرست شهر تهران می باشد. یک مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع علی مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل 30 نفر زنان سرپرست خانواده و 30 نفر زنان غیرسرپرست ساکن شهر تهران بود و با سه پرسشنامه، DAS-21، پرسشنامه باور به دنیای عادل برای خود و دیگران و پرسشنامه ی شادکامی آکسفورد مورد سنجش قرار گرفتند. داده های جمع آوری شده در دو روش آمار توصیفی و روش تحلیل استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین شادکامی و آشفتگی روانشناختی و باور به دنیای عادل زنان سرپرست خانواده و زنان غیر سرپرست تفاوت معناداری وجود دارد. در نتیجه این یافته ها و نتایج پژوهش باید گفت که قبول نقش سرپرستی خانواده از سوی زنان، سطح زندگی و به دنبال آن سطح زندگی کل افراد خانواده و فرزندان آنها را تحت الشعاع قرار خواهد داد. همچنین وضعیت اشتغال و کار کردن زنان سرپرست خانواده نیز در وضعیت مناسبی نیست که به دلیل موانع و محدودیتها و برخورداری از سطوح پایین تر سواد، فرصتهای شغلی محدودتری نسبت به زنان غیر سرپرست دارند و از آنجایی که حمایتهای دولتی موجود برای این زنان بسیار کم است و بیشتر جنبه ی خدمت رسانی دارد تا توانمندسازی، بنابراین به طور تقریبی، اکثر این افراد به کارهای موقتی مانند کارهای دستی و کارگری و خانه داری مشغول هستند که میتوان روی زندگی آنها تاثیر گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 211

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 106
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    434
  • دانلود: 

    251
چکیده: 

قیمت و اعتماد عوامل مهمی هستند که بر تصمیم مشتری در خرید آنلاین تأثیر می گذارند. با این وجود، هم افزایی دو عامل قیمت و اعتماد در قصد خرید مشتری همچنان نیاز به توجه بیشتری دارد. این مقاله تاثیر نسبی اعتماد و قیمت درک شده را بر قصد خرید مشتریان، هم برای مشتریانی که کالایی را از فروشگاه خریداری کرده اند (مشتریان مکرر) و هم برای مشتریانی که تاکنون از آن خریداری نکرده اند (مشتریان بالقوه) ارزیابی می کند، و همچنین بررسی می کند که آیا تفاوتی در قدرت تأثیر قیمت و اعتماد بر قصد خرید در آن گروه ها وجود دارد یا خیر. داده ها با مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل گروهی و چندگانه، با مقایسه مشتریان مکرر و مشتریان بالقوه، تجزیه و تحلیل می شوند. نتایج این مقاله نشان می دهند که هیچگونه تفاوت بارزی میان اعتماد و قیمت برای مشتریان مکرر و بالقوه وجود ندارد. اعتماد درک شده تأثیر قوی تری نسبت به قیمت درک شده بر قصد خرید برای هر دونوع مشتریان بالقوه و مکرر یک فروشنده آنلاین دارد. این مقاله همچنین نشان می دهد که دو عامل اعتماد درک شده و قیمت درک شده به ترتیب تاثیر مثبت و منفی بر ارزش درک شده و قصد خرید دارند. این مطالعه رابطه ی بین ارزش های مصرف-کنندگان و دلایل موافق و مخالف آنها را برای ارزش آفرینی مشترک ادراکی و همچنین نیات رفتاری آنها در ارتباط با استفاده از آژانس های خدمات مسافرتی مجهز به هوش مصنوعی (AI) تجزیه و تحلیل می کند. مدل سازی معادله ی ساختاری (SEM) عمدتاً از فرضیاتی حاصل می شود که توسط نظریه ی استدلال رفتاری (BRT) هدایت می شود. با توجه به وابستگی متقابل و پیچیدگی فرآیندهای استدلال مصرف کنندگان، تحلیل های تطبیقی کیفی مجموعه ی فازی (fsQCA) برای ارائه ی بینش بیشتر در مورد این موضوع بررسی نشده انجام می شود، با این فرض که چندین خط سیر متفاوت دارد. راه حل های پیچیده ی fsQCA نشان می دهند که چهار ترکیب مختلف، به اندازه ی کافی نیت مصرف کنندگان را برای استفاده از آژانس های خدمات مسافرتی مجهز به AI توضیح می دهند. به طور کلی، یافته ها، حوزه ی جدیدی از رفتار مصرف کننده و پذیرش برخوردهای خدمات مجهز به هوش مصنوعی را روشن می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 251
نویسنده: 

راسخ زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1738
  • دانلود: 

    1225
چکیده: 

هدف: هدف از این پژوهش, یافتن نقطه ی شروع تربیت دینی کودکان, بررسی نقش خانواده و عوامل موثر بر آن, چه قبل از تولد و چه بعد از تولد می باشد. روش: این پژوهش به روش کتابخانه ای (سندی) انجام گرفته است و اطلاعات آن از مطالعه ی منابع موجود در کتابخانه های معتبر و جست و جوی مقالات در سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی مربوط به موضوع فراهم گردیده است. یافته ها: تربیت دینی باید از ابتدای دوران زندگی هر فرد و حتی قبل از آن, با توجه به سبک زندگی و انتخاب شریک زندگی توسط والدین, شروع شود. خانواده یکی از عوامل مهم در تربیت کودکان, به خصوص تربیت دینی می باشد. زیرا هر فرد از ابتدای زندگی خود تا پایان عمر, به نحوی در تعامل و ارتباط با خانواده است. بنابراین شناخت نقش خانواده و عوامل موثر بر آن در تربیت دینی کودکان بسیار مهم می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1738

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1225
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button