مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مدل ساختاری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان، ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی مشکلات هیجانی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 321 | صفحه پایان 328

چکیده

 زمینه پژوهش های زیادی درباره ارتباط راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی انجام شده است, اما نقش این راهبردها در پیش بینی مشکلات هیجانی مورد غفلت واقع شده است. هدف بررسی مدل ساختاری راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی مشکلات هیجانی در دانش آموزان بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم دبیرستان شهر تهران در سال تحصیلی 98-97 بود. 140 نفر (120 نفر دختر و 120 نفر پسر) به شیوه ی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: مقیاس پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران (2001), پرسشنامه مشکلات هیجانی (مقیاس افسردگی, اضطراب و استرس) لاوبوند و لاوبوند (1995), پرسشنامه ذهن آگاهی رایان و براون (2003) و پرسشنامه کمال گرایی چندبعدی تهران (بشارت, 1386). تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام گرفت. یافته ها راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی با مشکلات هیجانی رابطه مثبت دارند (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظفری، شقایق، و خادمی اشکذری، ملوک. (1399). بررسی مدل ساختاری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی مشکلات هیجانی در دانش آموزان. مجله علوم روانشناختی، 19(87 )، 321-328. SID. https://sid.ir/paper/92931/fa

    Vancouver: کپی

    ظفری شقایق، خادمی اشکذری ملوک. بررسی مدل ساختاری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی مشکلات هیجانی در دانش آموزان. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1399؛19(87 ):321-328. Available from: https://sid.ir/paper/92931/fa

    IEEE: کپی

    شقایق ظفری، و ملوک خادمی اشکذری، “بررسی مدل ساختاری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان, ذهن آگاهی و کمال گرایی در پیش بینی مشکلات هیجانی در دانش آموزان،” مجله علوم روانشناختی، vol. 19، no. 87 ، pp. 321–328، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button