مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

942
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد (عنوان عربی: العلاقة بین بعض العوامل الاجتماعیة مع الثقافة الاستهلاکیه بین النساء المسنات فی یزد)

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 271

چکیده

 چکیده فارسی:این مطالعه که با هدف بررسی میزان عوامل مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد انجام شده, به لحاظ زمانی مقطعی و به لحاظ روشی از نوع پیمایشی است. ابزار استفاده شده در این پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته بوده که اعتبار آن از طریق محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شده است. جامعه آماری زنان 64-15ساله شهر یزد و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. داده های به دست آمده که در بین 400 نفر از زنان شهر یزد که به صورت تصادفی توزیع شده, از طریق برنامه spss تجزیه وتحلیل شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که میزان مصرف گرایی در میان زنان شهر یزد 68.28 درصد و از حد متوسط پایین تر است. بر اساس آزمون های انجام شده میزان مصرف گرایی با میزان دینداری, سبک زندگی و مدگرایی رابطه معنی داری داشته ولی با متغیرهای سن, تاهل, اشتغال, درآمد, تحصیلات و نگرش به جنسیت این رابطه معنی دار نشده است. نتیجه تحلیل رگرسیون نشان می دهد که سبک زندگی, دینداری و مدگرایی در مجموع 48 درصد از واریانس میزان مصرف گرایی را تبیین می کنند, سبک زندگی با مقدار بتای برابر با 0.62 و t=10.06 بیشترین میزان واریانس مصرف گرایی را تبیین می کند. چکیده عربی:تهدف هذه المقالة البحث عن المیزان و العوامل المرتبطة بالثقافة-الاستهلاکیه بین اانساء فی المدینة یزد. یکون هذه البحث من حیث الزمن مقطعیاً و من حیث المنهج, مسّاحیاً.تحقق کل الاسباب التی تحتاج هذه الاستمارة یحاسب کل المحتوی من الطریق الألفا کرونباخ.یبحث هذا المقال عن النساء بین 15-64 سنة فی المدینة یزد و یکون منهجه عینة عنقودیة. کل المعلومات التی تکسب بین 400 فرداً من نساء مدینة یزد توزّع تصادفاً, جزّأ و حلل من البرنامج SPSS کل الکشوفات, المیزان المصرفیّ بین نساء مدینة یزد 68.28 و یکون أخفض من الحد الوسطی علی أساس البحوث المکتسبه. المیزان المصرفیّ مع میزان التدین, منهج الحیاة, التجمل لها العلاقة ذو مغزی و لکن مؤشرات السنة, الزواج, الاشتغال, الدخل, التحصیل و النظرة الی الجنس لیست لهذه العلاقة, المعنی.یستنتج هذا التحلیل بأنّ منهج الحیاة, التدین, الأناقة یبین 48 بالمئه من التغییرات میزان المصرف.یبین منهج الحیاة یعادل مع 0.62 و 10.06=t أرفع المیزان تغییر المصرف.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی زاده میمندی، مسعود، و یوسفی، فریدون. (1392). عنوان فارسی: بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد (عنوان عربی: العلاقة بین بعض العوامل الاجتماعیة مع الثقافة الاستهلاکیه بین النساء المسنات فی یزد). مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، 16(61)، 233-271. SID. https://sid.ir/paper/93926/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی زاده میمندی مسعود، یوسفی فریدون. عنوان فارسی: بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد (عنوان عربی: العلاقة بین بعض العوامل الاجتماعیة مع الثقافة الاستهلاکیه بین النساء المسنات فی یزد). مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)[Internet]. 1392؛16(61):233-271. Available from: https://sid.ir/paper/93926/fa

    IEEE: کپی

    مسعود حاجی زاده میمندی، و فریدون یوسفی، “عنوان فارسی: بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد (عنوان عربی: العلاقة بین بعض العوامل الاجتماعیة مع الثقافة الاستهلاکیه بین النساء المسنات فی یزد)،” مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، vol. 16، no. 61، pp. 233–271، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا