Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,642
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش شیوه برداشت صحیح از مصادیق در طراحی معماری منظر

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 62

چکیده

 طراحان منظر از منابع مختلف برای ایده پردازی الهام می گیرند. یکی از منابع الهام معماران منظر, آثار گذشته است. با توجه به رواج بهره گیری از آثار سایرین در طراحی دانشجویان, این سوال مطرح است که چگونه می توان دانشجویان معماری منظر را در جهت بهره گیری صحیح از مصادیق در ایده پردازی هدایت کرد. در این مقاله ابتدا به کمک نظرات سایر محققان, انواع منشا ایده پردازی معماری منظر به صورت منابع الهام درونی و بیرونی مورد بررسی قرار می گیرد و جایگاه الهام از مصادیق در بین سایر منابع شناخته می شود. سپس به کمک تئوری برداشت ساختاری, انواع برداشت در قالب چهار نوع برداشت ساختاری, برداشت سطحی, کپی برداری, و استعاره معرفی می شوند. آنگاه راهکارهای سایر محققان در جهت رسیدن به برداشت صحیح در آموزش معماری منظر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی شامل انتخاب نمونه مناسب, شناخت برداشت صحیح, و تمرین برداشت صحیح ارائه خواهد شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که آموزش معماری منظر در جهت توانمند ساختن دانشجویان برای برداشت صحیح راه دشواری پیش رو دارد و علاوه بر اینکه دانشجویان باید برداشت صحیح را تمرین کنند, مدرسان منظر نیز باید در این خصوص آگاهی های لازم را داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیضی، محسن، و علی پور، لیلا. (1396). آموزش شیوه برداشت صحیح از مصادیق در طراحی معماری منظر. صفه، 27(77 )، 49-62. SID. https://sid.ir/paper/94441/fa

    Vancouver: کپی

    فیضی محسن، علی پور لیلا. آموزش شیوه برداشت صحیح از مصادیق در طراحی معماری منظر. صفه[Internet]. 1396؛27(77 ):49-62. Available from: https://sid.ir/paper/94441/fa

    IEEE: کپی

    محسن فیضی، و لیلا علی پور، “آموزش شیوه برداشت صحیح از مصادیق در طراحی معماری منظر،” صفه، vol. 27، no. 77 ، pp. 49–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا