مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تدوین استراتژی بر اساس مدل خط مشی هاروارد SWOT (مورد مطالعه: شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف کلی این تحقیق تدوین استراتژی بر اساس مدل خط مشی هاروارد swot بوده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران به تعداد 10 نفر می باشد که از این بین تعداد 6 نفر از خبرگان شرکت از جمله مدیر شرکت, مدیر مالی, مدیر فروش, مدیر فنی, مسئول فناوری اطلاعات و یک نفر از فروشندگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پژوهش از نظر هدف کاربردی توسعه ای بوده که جهت گردآوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق مراجعه به بخش های مختلف شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران مشاهده و برداشت های میدانی جهت ثبت اطلاعات بوده است و در آن به بررسی وضعیت شرکت پرداخته, سپس برای تجزیه و تحلیل یافته ها از تکنیک SWOT بهره گرفته شد. برای این منظور محیط داخلی و محیط خارجی شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران مورد مطالعه قرار گرفت و سپس جهت تکمیل اطلاعات به دست آمده به وسیله پرسشنامه با نمونه آماری تعداد 6 نفر برای وزن دهی و امتیاز دهی وضع موجود برای همه عوامل داخلی (نقاط ضعف و قوت) و عوامل خارجی (تهدیدها و فرصت ها) مورد استفاده قرار گرفت. برای سنجش روایی پرسشنامه به رویت استاد راهنما و چند تن از خبرگان رسیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بر اساس نمره عوامل درونی (2. 70) و عوامل بیرونی (2. 34) وضعیت راهبردی شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران در منطقه ST قرار دارد. ضمناً بر اساس تحلیل SWOT در مجموع 23 استراتژی شامل شش استراتژی SO, شش استراتژی ST, هفت استراتژی WO و چهار استراتژی WT برای این شرکت تدوین شد. بنابراین با توجه به نتایج ماتریس تحلیل سوات لازم است که بیشتر از استراتژی رقابتی جهت مدیریت شرکت استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجیان برنتی، پرستو، امینی راد، حسین، و اسلامی خلیلی، احمد. (1401). تدوین استراتژی بر اساس مدل خط مشی هاروارد SWOT (مورد مطالعه: شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران). کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/949893/fa

    Vancouver: کپی

    حاجیان برنتی پرستو، امینی راد حسین، اسلامی خلیلی احمد. تدوین استراتژی بر اساس مدل خط مشی هاروارد SWOT (مورد مطالعه: شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران). 1401. Available from: https://sid.ir/paper/949893/fa

    IEEE: کپی

    پرستو حاجیان برنتی، حسین امینی راد، و احمد اسلامی خلیلی، “تدوین استراتژی بر اساس مدل خط مشی هاروارد SWOT (مورد مطالعه: شرکت دارویی فراگیر پخش دماوند مازندران)،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/949893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button