مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

51
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش مزیت رقابتی با استفاده از روش معادلات ساختاری (مورد مطالعه: شرکت های صادراتی صنایع غذایی در استان تهران)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش مزیت رقابتی در شرکت های صادراتی صنایع غذایی است. پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, شرکت های صادراتی صنایع غذایی در استان تهران و پاسخگویان به پرسشنامه مدیران عامل و مدیران ارشد بخش بازرگانی و صادرات این شرکت ها می باشند که در هر شرکت یک نفر از آنان به پرسشنامه پاسخ داده اند. پس از جمع آوری پرسشنامه ها, داده ها توسط نرم افزارهای اس پی اس اس و نرم افزار پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج استخراج شده است. قابل ذکر است که روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا و سازه و همچنین پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که سؤالات از پایایی بالایی برخوردار هستند و از نظر روایی سازه که به وسیله نرم افزار پی ال اس مورد بررسی قرار گرفته است مشخص می کند که تمامی سؤالات پرسشنامه از روایی مناسبی برخوردار هستند. در نهایت نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها و تست فرضیه ها نشان می دهد که: هوش بازاریابی, قیمت گذاری, ارتباطات بازاریابی, توزیع و نوآوری بر مزیت رقابتی تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان می دهد که مزیت رقابتی بر عملکرد صادراتی تاثیر دارد. ضمن اینکه نقش میانجی مزیت رقابتی در ارتباط بین مولفه های ذکر شده و عملکرد صادراتی تایید می شود. با توجه به روابط بین متغیرهای پژوهش میتوان برنامه ریزی بهتری جهت بهبود عملکرد صادراتی و کسب مزیت رقابتی داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عموزاده، محمدرضا، و کشاورز، طاها. (1401). تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش مزیت رقابتی با استفاده از روش معادلات ساختاری (مورد مطالعه: شرکت های صادراتی صنایع غذایی در استان تهران). کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/949895/fa

    Vancouver: کپی

    عموزاده محمدرضا، کشاورز طاها. تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش مزیت رقابتی با استفاده از روش معادلات ساختاری (مورد مطالعه: شرکت های صادراتی صنایع غذایی در استان تهران). 1401. Available from: https://sid.ir/paper/949895/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عموزاده، و طاها کشاورز، “تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش مزیت رقابتی با استفاده از روش معادلات ساختاری (مورد مطالعه: شرکت های صادراتی صنایع غذایی در استان تهران)،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/949895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button