مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی برنامه آموزش جنسی، شناختی و هیجانی بر مشکلات رفتاری نوجوان پسر دچار اختلال اتیسم با عملکرد بالا در دوران بلوغ

نویسندگان

فتوحی فاطمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی, کلامی غیرطبیعی مشخص می شود. علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال که در پسران شایع تر از دختران است, بر رشد طبیعی مغز در حیطه ی تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد. دوره بلوغ و نوجوانی برای نوجوانان با اختلال طیف اُتیسم با عملکرد بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. این نوجوانان نسبت به هم سالان خود نیاز به آموزش بیشتر در جهت درک دوره بلوغ و تغییرات همراه با آن دارند. عدم آگاهی والدین در نحوه برخورد صحیح با نوجوان, عدم تقویت مهارت های اجتماعی و عدم ارائه اطلاعات کافی به آن ها, می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلف از جمله ایجاد و یا افزایش مشکلات رفتاری و انطباقی شود. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزش جنسی, شناختی, هیجانی, مدیریت رفتار و مهارت های اجتماعی بر مشکلات رفتاری و انطباقی نوجوانان پسر با اختلال طیف اُتیسم با عملکرد بالاست. با توجه به یافته های پژوهش حاضر, به نظر می رسد آموزش مادران و نوجوانان بر اساس یک برنامه سازمان یافته, می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات رفتاری و افزایش مهارت های انطباقی در دوره نوجوانی و بلوغ داشته باشد. نوجوانان با اختلال های طیف اُتیسم به دلیل محدودیت های که با آن رو به رو هستند برای ارائه رفتار مناسب نیاز به دریافت آموزش بیشتری دارند, بنابراین تنظیم برنامه های آموزشی برای این گروه از نوجوانان و خانواده ها ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتوحی، فاطمه. (1401). اثربخشی برنامه آموزش جنسی, شناختی و هیجانی بر مشکلات رفتاری نوجوان پسر دچار اختلال اتیسم با عملکرد بالا در دوران بلوغ. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/949897/fa

    Vancouver: کپی

    فتوحی فاطمه. اثربخشی برنامه آموزش جنسی, شناختی و هیجانی بر مشکلات رفتاری نوجوان پسر دچار اختلال اتیسم با عملکرد بالا در دوران بلوغ. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/949897/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه فتوحی، “اثربخشی برنامه آموزش جنسی, شناختی و هیجانی بر مشکلات رفتاری نوجوان پسر دچار اختلال اتیسم با عملکرد بالا در دوران بلوغ،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/949897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button