مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

53
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

33
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

راهکارهای مدیریت مراکز دندانپزشکی جهت کاهش شکایات بیماران

نویسندگان

عسگری جزی محمدرضا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مسأله ی مورد مطالعه: یکی از مشکلات فراگیر مراکز دندانپزشکی اعم از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی افزایش روز افزون شکایات میباشد که این مورد موجب وارد اوردن هزینه شامل هزینه های مالی و هزینه های روحی برای مرکز درمانی میشود. از طرفی بعلت عدم اطلاع دندانپزشکان و عدم وجود یک چارت مشخص از روال مدیریتی, این مراکز با چالش روبرو هستند و این چالش با روند موجود روز به روز در حال زیاد شدن میباشد و تنها راهی که میتوان بر این مشکلات فائق آمد یافتن راه حل هایی برای آنها میباشد. اهداف: هدف این مطالعه بیان ساز و کارهای مدیریتی جهت کاهش شکایات در مراکز دندانپزشکی میباشد. روش پژوهش: در این مطالعه چندین مقاله مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات و علت این مشکلات به صورت تک تک و مجزا تحت بررسی قرار گرفت, مشکلات به دو دسته ی کلی پزشکان و کادر غیر پزشک شامل دستیاران و پذیرش تقسیم بندی شد و در ادامه راه کار برون رفت از آن نیز برای هر دسته ارائه گردید. بحث و نتیجه گیری: دندانپزشکان میتوانند با شرکت در دوره های بیشتر عملکرد خود را بهبود بخشیده و در جهت درمان های درست قدم بردارند و از طرفی با یادگیری اصول مدیریتی, مرکز خود و نیروهای تحت عملکرد خود را مدیریت بهتری کرده و موجب کاهش شکایات شوند. دستیاران و پذیرش نیز میتوانند با گذراندن دوره های موجود و پیروی کامل از موارد آموزش دیده توسط پزشک به کاهش این تنش کمک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری جزی، محمدرضا. (1401). راهکارهای مدیریت مراکز دندانپزشکی جهت کاهش شکایات بیماران. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. SID. https://sid.ir/paper/949969/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری جزی محمدرضا. راهکارهای مدیریت مراکز دندانپزشکی جهت کاهش شکایات بیماران. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/949969/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عسگری جزی، “راهکارهای مدیریت مراکز دندانپزشکی جهت کاهش شکایات بیماران،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/949969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button