مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
سال:1398 | تاریخ پایان: شهریور 1398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر سبک زندگی شهروندان تهرانی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مهمترین هدف از انجام این پژوهش بررسی تفاوت سبک زندگی در بین شهروندان استفاده کننده از شبکه های اجتماعی مجازی و شهروندانی است که از این شبکه ها استفاده نمی کنند. در این راستا اصلی ترین نظریاتی در تبیین نظری این پژوهش به گروه پژوهش کمک نموده است, نظریات گیدنز, بوردیو و نظریه سبک های زندگی فرهنگی اندرسون و جانسون و نیز فضای دوجهانی جکسون بوده است. در این پژوهش از روش پژوهش کمی و برای گردآوری داده ها از پیمایش استفاه شدهاست. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه ای پژوهشگر ساخته بوده است. همچنین این پژوهش از نظر مسیر توصیفی تبیینی, از نظر هدف کاربردی, از نظر زمان مقطعی و از نظر میزان ژرفایی, پهنانگر است. جامعه ی آماری پژوهش تمامی شهروندان بالای 15سال شهر تهران و حجم نمونه این مطالعه, تعداد 600 نمونه در نظر گرفته شد که با استفاده از روش نمونه گیری متناسب با حجم در 10خوشه ی محلات شهر تهران انتخاب شد. نتایج این تحقیق بیانگر این است که در بعد میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بر ارزش ها و نگرش های شهروندان(مصرف گرایی, مدیریت بدن, انعطاف پذیری سیاسی و ساختارشکنی فرهنگی), الگوی مصرف شهروندان تهرانی(مصرف پوشاک و مصرف فرهنگی), گذران فراغت(گذران فراغت فعال و منفعل در فضای مجازی) و تعاملات اجتماعی(گستره تعاملات و میزان تعاملات در دنیای واقعی و مجازی) اثرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button