مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آموزش پیش سازمان دهنده های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 72

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش پیش سازمان دهنده های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک, بعد از بررسی کمبودهای کتب درسی ریاضی برای آموزش پیش نیازها, شناسایی اشتباهات ریاضی رایج در حل مسائل فیزیک و تنظیم محتوای آموزشی مناسب, در یک دوره ی نه جلسه ای آموزشی-ترمیمی, مفاهیم ریاضی ضروری و موثر برای درک و حل مسائل فیزیک شناسایی و تحلیل شدند. پس از آن به شیوه ی شبه آزمایش با گروه کنترل و پیش آزمون و پس آزمون و استفاده از آزمون t وابسته اثربخشی آموزش پیش نیازها بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک مورد آزمون قرار گرفت. جامعه ی پژوهش کلیه ی دانش آموزان دختر پایه های دهم و یازدهم مقطع متوسطه ی دوم, رشته ی علوم تجربی شهرستان بجستان در سال تحصیلی 99-98 می باشند و نمونه ی مورد نظر, 32 نفر از دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم رشته ی علوم تجربی در شهرستان بجستان می باشند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد, تفاوت بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در گروه آزمایش معنی دار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وطن پور، حمیدرضا، ذوالفقاری، پروانه، و ابراهیم زاده، میترا. (1400). بررسی تأثیر آموزش پیش سازمان دهنده های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه. پژوهش در آموزش علوم تجربی، 1(1 )، 63-72. SID. https://sid.ir/paper/950357/fa

    Vancouver: کپی

    وطن پور حمیدرضا، ذوالفقاری پروانه، ابراهیم زاده میترا. بررسی تأثیر آموزش پیش سازمان دهنده های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه. پژوهش در آموزش علوم تجربی[Internet]. 1400؛1(1 ):63-72. Available from: https://sid.ir/paper/950357/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا وطن پور، پروانه ذوالفقاری، و میترا ابراهیم زاده، “بررسی تأثیر آموزش پیش سازمان دهنده های دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه،” پژوهش در آموزش علوم تجربی، vol. 1، no. 1 ، pp. 63–72، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button