مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 69

چکیده

 موضوع انگیزش دانشجویان همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر رفتار اخلاقی اساتید بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان انجام شده است. تحقیق به صورت پیمایشی و در بین دانشجویان دانشگاه زنجان انجام شد. 274 نفر از دانشجویان با استفاده از نمونه گیری در دسترس, در این تحقیق شرکت کردند. داده ها با استفاده از پرسش نامه به صورت حضوری و برخط جمع آوری شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS 22 و AMOS 22 استفاده شد. یافته ها نشان داد که پایبندی اساتید به اخلاق حرفه ای, تاثیر معنی داری بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان دارد. تاثیر خودکارآمدی بر انگیزش دانشجویان نیز معنی دار بود. به علاوه, خودکارآمدی نقش میانجی را در رابطه بین رفتار اخلاقی اساتید و انگیزش دانشجویان ایفا می کند. نتایج آزمون میانگین نشان داد که تفاوت معنی داری در متغیرهای پژوهش در بین دانشجویان دانشکده های مختلف وجود ندارد. بررسی نسبت بحرانی تفاوت بین مولفه ها نشان داد که مدل تحقیق با توجه به جنسیت تفاوت معنی داری ندارد. به علاوه, مدل تحقیق در بین دانشجویان دانشکده های مهندسی و علوم انسانی تفاوت معنی داری با هم نداشت ولی در یک مسیر (تاثیر اخلاق حرفه ای بر انگیزش) بین دانشجویان دانشکده های مهندسی و علوم و دانشجویان دانشکده های علوم انسانی و علوم (تاثیر اخلاق حرفه ای بر خودکارآمدی) معنی دار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیه، امید. (1400). تاثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی). آموزش مهندسی ایران، 23(90 )، 49-69. SID. https://sid.ir/paper/950891/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیه امید. تاثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی). آموزش مهندسی ایران[Internet]. 1400؛23(90 ):49-69. Available from: https://sid.ir/paper/950891/fa

    IEEE: کپی

    امید مهدیه، “تاثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی)،” آموزش مهندسی ایران، vol. 23، no. 90 ، pp. 49–69، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button