مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرات آموزش آنلاین بر الگوهای هویتی-تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی ایجاد بحران هویت در دانش آموزان به دلیل استفاده از فضای مجازی در امر آموزش از منظر اریکسون می باشد. روش مورد استفاده توصیفی-تحلیلی با استفاده از نظریه بحران هویت اریکسون می باشد. وی اولین کسی هست که هویت را به عنوان دستاورد مهم شخصیت نوجوانی و گامی مهم به سوی تبدیل شدن به فردی ثمربخش تشخیص داد. در این دوره احساس تعلق فرهنگی, درک اخلاقی و خود انگاره ی مردانه و زنانه در سال های نوجوانی اصلاح می شوند. آموزش الکترونیکی به دانش آموزان این امکان را می دهد در مطالعه مستقل و انعطاف پذیر باشند, مهارت های فنی, تفکر انتقادی و مهارت های شناختی خود را تقویت و به مربیان می آموزد که باید به روز باشند. معایب این آموزش کاهش تعاملات میان مربی و فراگیر, عدم کارایی در مورد دروس عملی و بیشتر می توان به عنوان مکمل تدریس حضوری باشد. آنچه این مقاله در پی آن است دغدغه کلان تری است که به آن اشاره می شود. یافته های این پژوهش با استفاده از نظریه اریکسون نشان می دهد که با توجه به حساسیت سن دانش آموزان در این مقطع زمانی و عدم برنامه ریزی و فرهنگ سازی قوی به منظور استفاده از فضای مجازی به نظر می رسد که این فضا به دلیل تنوع الگوهای ارائه شده, ناشناس بودن هویت اصلی افراد, پیچیده بودن و فضای متنوع آن دچار بحران هویت می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی پور، نصیبه، و جمشیدی مهر، پرویز. (1400). تاثیرات آموزش آنلاین بر الگوهای هویتی-تربیتی. پویش در آموزش علوم انسانی، 7(24 )، 75-90. SID. https://sid.ir/paper/951008/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی پور نصیبه، جمشیدی مهر پرویز. تاثیرات آموزش آنلاین بر الگوهای هویتی-تربیتی. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1400؛7(24 ):75-90. Available from: https://sid.ir/paper/951008/fa

    IEEE: کپی

    نصیبه عبدی پور، و پرویز جمشیدی مهر، “تاثیرات آموزش آنلاین بر الگوهای هویتی-تربیتی،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 7، no. 24 ، pp. 75–90، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button