مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

458
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

835
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت موجود تربیت هنری از دیدگاه معلمان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 102

چکیده

تربیت هنری به عنوان یکی از کارکردهای اساسیِ نظام آموزشی است. این در حالی است که امروزه هنر, در برنامه های درسی ایران از جایگاه مناسبی برخوردار نیست, بنابر این پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود تربیت هنری از دیدگاه معلمان انجام شد. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی وجامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی ناحیه دو آموزش و پرورش قزوین در سال تحصیلی 97-1396 بود. نمونه آماری شامل 200 معلم بود که با روش دردسترس انتخاب شدند. . با توجه به هدف و موضوع پژوهش داده ها مورد نظر از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و در نهایت داده های گرد آوری شده با استفاده از فراوانی, درصد, میانگین و آزمون T تک نمونه ای در نرم افزار SPSS-23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ساخت اشیاء هنری (05/0>P, 38/4=t), شناخت طبیعت و اجزای آن در خلقت, (05/0>P, 50/4=t), شناخت زیبایی های طبیعت (05/0>P, 34/4=t), شناخت میراث فرهنگی (05/0>P, 78/4=t), تقویت حواس پنج گانه (05/0>P, 67/4=t), درک قوانین جهان آفرینش از طریق مشاهده در آثار خلقت (05/0>P, 23/4=t), ایجاد علاقه مندی به اقوام(05/0>P, 20/4=t), آداب و رسوم ایران(05/0>P, 23/4=t), درک قوانین جهان آفرینش از طریق مشاهده در آثار خلقت (05/0>P, 10/4=t), کمتر از حد متوسط می باشد, بدین معنی که تربیت هنری در ابعاد مذکور در مدارس ابتدایی به خوبی صورت نمی گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، حسن. (1400). بررسی وضعیت موجود تربیت هنری از دیدگاه معلمان ابتدایی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 7(14 )، 87-102. SID. https://sid.ir/paper/951021/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی حسن. بررسی وضعیت موجود تربیت هنری از دیدگاه معلمان ابتدایی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره[Internet]. 1400؛7(14 ):87-102. Available from: https://sid.ir/paper/951021/fa

    IEEE: کپی

    حسن یوسفی، “بررسی وضعیت موجود تربیت هنری از دیدگاه معلمان ابتدایی،” پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، vol. 7، no. 14 ، pp. 87–102، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951021/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا