مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب شناسی فاکتورهای مدیریتی موثر بر توسعه صادرات پایدار و آزمون آن در شرکت های صادر کننده صنعت آبزیان ایران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, صورت بندی مدلی در زمینه شناسایی ویژگی های مدیریتی موثر بر توسعه صادرات غیر نفتی بوده و در صدد است ضمن آزمون این مدل در شرکت های صادرکننده ایرانی فعال درصنعت آبزیان با روش آمیخته (کیفی– کمی) و با بررسی تعداد 38 بنگاه صادرکننده آزمون شده است. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده و با روش تحلیل تم, تکنیک دلفی فازی, مدلسازی ساختاری-تفسیری و تکنیک حداقل مجذورات جزیی تحلیل گردیده است. نمونه گیری در بخش کیفی از نوع هدفمند و در بخش کمی پژوهش به روش تصادفی طبقه بندی شده انجام گرفت و از بین شرکت های صادر کننده استان های تهران, بوشهر, هرمزگان, مازندران, گلستان و گیلان به عنوان نمونه آماری در بخش کمی انتخاب شد. یافته های تحقیق در بخش کیفی منجر به شناسایی 6 فاکتور مدیریتی اصلی شده و در بخش کمی نیز به تایید یافته های مذکور و همچنین اولویت بندی ویژگی های مدیریتی موثر بر توسعه صادرات پایدار پرداخته شد. نتایج هم چنین حاکی از آن است که دربین عوامل شناسایی, متغیرهای؛ نگرش مدیریت به رویکردهای نوین بازاریابی , نگرش مدیریت به راهبردهای های جدید و نگرش مدیریت به روابط بین بنگاهی نسبت به سایر متغیرها از اثرگذاری بیشتری بر عملکرد صادراتی درشرکت های صادرکننده برخوردار بوده است. نهایتاً براساس یافته های پژوهش, چارچوب نهایی در این زمینه ارائه شده که به ارائه یک گونه شناسی از فاکتورهای مدیریتی موثر بر توسعه صادرات در صنعت مذکور, منجر شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشنودی، اصغر، و احمدیان، علی اشرف. (1399). چارچوب شناسی فاکتورهای مدیریتی موثر بر توسعه صادرات پایدار و آزمون آن در شرکت های صادر کننده صنعت آبزیان ایران. اقیانوس شناسی، 11(42 )، 61-73. SID. https://sid.ir/paper/951045/fa

    Vancouver: کپی

    رشنودی اصغر، احمدیان علی اشرف. چارچوب شناسی فاکتورهای مدیریتی موثر بر توسعه صادرات پایدار و آزمون آن در شرکت های صادر کننده صنعت آبزیان ایران. اقیانوس شناسی[Internet]. 1399؛11(42 ):61-73. Available from: https://sid.ir/paper/951045/fa

    IEEE: کپی

    اصغر رشنودی، و علی اشرف احمدیان، “چارچوب شناسی فاکتورهای مدیریتی موثر بر توسعه صادرات پایدار و آزمون آن در شرکت های صادر کننده صنعت آبزیان ایران،” اقیانوس شناسی، vol. 11، no. 42 ، pp. 61–73، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button