مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی

صفحات

 صفحه شروع 1043 | صفحه پایان 1061

چکیده

 سیاستگذاری در بسیاری از حوزه ها نظیر حوزه های اجتماعی و فرهنگی, جنایی, آموزشی و. . . تا اندازه ای مستلزم تلاش برای ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی است. بازاریابی اجتماعی رهیافتی است که ضمن بهره گیری از ادبیات بازاریابی تجاری, با هدف ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی پا به عرصه یمطالعات اجتماعی گذاشته است. مقاله ی حاضر ضمن معرفی بازاریابی اجتماعی به عنوان رهیافتی مؤثر, آن را به عنوان ابزاری ارزشمند در مسیر تحقق اهداف سیاستگذارانه ی معطوف به تغییر رفتار معرفی می کند. علی رغم ماهیت فرایندی بازاریابی اجتماعی, الگوهای بازاریابی اجتماعی اغلب آنچه را پوشش می دهند که سیاستگذاران در مرحله ی تدوین سیاست ها-در قالب مدل چرخه ای سیاستگذاری-بدان نیازمندند. از این رو این مقاله در جهت روشن شدن ارتباط بازاریابی اجتماعی با فرایند سیاستگذاری عمومی, در مرحله ی تدوین سیاست ها به معرفی الگوی NSMCاز الگوهای بازاریابی اجتماعی می پردازد و در بخش راه حل گزینی, دو مدل 4Ps و MINDSPACE را مفید فایده می داند. الگوهای مذکور به سیاستگذار کمک می کنند تا با درک عمیق تر موقعیت فرد در جامعه, به اتخاذ سیاست های مؤثر معطوف به تغییر رفتار انسانی مبادرت ورزد که متأسفانه این مهم در کشور ما مغفول مانده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی، حسین. (1398). بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی. سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، 49(4 )، 1043-1061. SID. https://sid.ir/paper/951208/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی حسین. بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی. سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی[Internet]. 1398؛49(4 ):1043-1061. Available from: https://sid.ir/paper/951208/fa

    IEEE: کپی

    حسین شیرازی، “بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی،” سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، vol. 49، no. 4 ، pp. 1043–1061، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button