مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های آموزش پایداری با تکنیک آنتروپی شانون

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 118

چکیده

 زمینه و هدف: وجود چالش های منحصر به فرد در عصر حاضر موجب نیاز تغییرات واقعی در طرز تفکر و عملکردی کاملاً جدید در جامعه شده است. لذا استفاده از آموزش پایداری در تولید منابع انسانی کاملاً آگاه, به ویژه با توجه به مهارت های اساسی درک و دانش مورد نیاز در قرن بیست و یکم, حیاتی است. براین اساس هدف اصلی این پژوهش تحلیل محتوای کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های آموزش پایداری است. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است. واحد تحلیل (تصاویر, متن, فعالیت کلاسی و تمرین و کار در کلاس) است. جامعه آماری کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی (پایه اول, دوم و سوم) است. که در این پژوهش کل محتوای آن براساس سه مولفه آموزش پایداری (اقتصادی, اجتماعی و محیط زیستی) تحلیل شد. حجم نمونه با جامعة آماری یکسان و به صورت سرشماری در نظر گرفته شد. برای تایید روایی چک لیست از روایی صوری و محتوایی با نظرات صاحب نظران استفاده شد و پایایی آن 92/0 از روش هولستی بدست آمد و برای پردازش داده های گردآوری شده از روش آنتروپی شانون استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد, تصاویر محیط زیستی در هر سه پایه دارای فراوانی بیشتری نسبت به دیگر واحد تحلیل است و در بین مجموع مولفه های آموزش پایداری, مولفه محیط زیستی در کلیه دوره های اول ابتدایی بیشترین و اقتصادی کمترین فراوانی را دارا بود. همچنین بر اساس معیار بار اطلاعاتی و ضریب اهمیت, معیار محیط زیستی در پایه اول و معیار اجتماعی در پایه های دوم و سوم بیشترین مقدار را دارا است. همچنین آموزش پایداری در پایه دوم و سوم با هم یکسان بوده اند. بحث و نتیجه گیری: یافته ها بر این امر تاکید دارند که که تعادل و انسجام لازم بین سه مولفه آموزش پایداری برقرار نبوده و در محتوای کتاب های ریاضی دوره اول آن گونه که شایسته است به مولفه های آموزش پایداری توجه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمسی پاپکیاده، سیده زهرا، سرمدی، محمدرضا، امینی فر، الهه، و شبیری، سیدمحمد. (1400). تحلیل محتوای کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های آموزش پایداری با تکنیک آنتروپی شانون. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 23(8 (پیاپی 111) )، 107-118. SID. https://sid.ir/paper/951710/fa

    Vancouver: کپی

    شمسی پاپکیاده سیده زهرا، سرمدی محمدرضا، امینی فر الهه، شبیری سیدمحمد. تحلیل محتوای کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های آموزش پایداری با تکنیک آنتروپی شانون. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1400؛23(8 (پیاپی 111) ):107-118. Available from: https://sid.ir/paper/951710/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا شمسی پاپکیاده، محمدرضا سرمدی، الهه امینی فر، و سیدمحمد شبیری، “تحلیل محتوای کتاب های ریاضی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های آموزش پایداری با تکنیک آنتروپی شانون،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 23، no. 8 (پیاپی 111) ، pp. 107–118، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951710/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button