مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس: آزمون نظریه یادگیری ترجیحی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 59

چکیده

سبک های یادگیری, روش های مرجح افراد برای دریافت و پردازش اطلاعات تلقی می شوند. از این رو قضاوت حرفه ای تابعی از عملکرد حسابرس است که می تواند تحت تاثیر سبک های یادگیری قرار گیرد. لذا افزایش کیفیت قضاوت حرفه ای, موجب بهبود عملکرد حسابرسان و نهایتا ارتقا کیفیت حسابرسی می گردد. در این راستا, هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و از منظر هدف, از نوع کاربردی می باشد که از ابزار پرس‍ ‍ ‍ ‍ ش نامه اس‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ تاندارد اس‍ ‍ ‍ ‍ ‍ تفاده شده است. نمونه پژوهش 512 نفر حسابرسان شاغل در موسسات حسابرسی معتمد بورس می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. هم‍ ‍ ‍ ‍ ‍ چنین, فرضیه های پژوهش از طریق مدل س‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ازی مع‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ادلات س‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ اخ‍ تاری با به کارگی‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ری نرم افزار لیزرل, مورد آزمون قرار گرف‍ ‍ ‍ ‍ ت. نتایج پژوهش نشان می دهد که سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس تاثیر معنی دار دارند. بنابراین سبک های یادگیری عمل گرا, متفکر, فعال و نظریه پرداز به ترت‍ ‍ ‍ یب بی‍ ‍ ‍ شترین تاث‍ ‍ ‍ یر را بر قض‍ ‍ ‍ اوت حرفه ای حس‍ ‍ ابرس دارند. نتایج این پژوهش می تواند به موسسات حسابرسی کمک کند در استخدام حسابرسان جدید و هنگام به کارگیری حسابرسان شاغل, نوع سبک های یادگیری آنان را مورد توجه قرار دهند, تا از این طریق با بهبود تصمیم گیری و قضاوت حرفه ا ی, کیفیت حسابرسی را افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی کشتلی، رضا. (1400). تاثیر سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس: آزمون نظریه یادگیری ترجیحی. حسابداری مدیریت، 14(50 )، 45-59. SID. https://sid.ir/paper/951802/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی کشتلی رضا. تاثیر سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس: آزمون نظریه یادگیری ترجیحی. حسابداری مدیریت[Internet]. 1400؛14(50 ):45-59. Available from: https://sid.ir/paper/951802/fa

    IEEE: کپی

    رضا نعمتی کشتلی، “تاثیر سبک های یادگیری هانی و مامفورد بر قضاوت حرفه ای حسابرس: آزمون نظریه یادگیری ترجیحی،” حسابداری مدیریت، vol. 14، no. 50 ، pp. 45–59، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button