مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

صلاحیت های اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی و محیط زیستی با رویکرد تحلیل محتوا

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 126

چکیده

 امروزه, موسسات آموزش عالی در سراسر جهان تغییر در ماموریت ها, اهداف و چشم اندازهای خود را برای توجه و تلفیق مسایل مربوط به حفظ تنوع زیستی در کارکردهای خود آغاز کرده اند. مولفه انسانی نظام آموزش عالی یکی از ارکان این نظام به شمار می رود که در پیوندی پویا و هماهنگ با دیگر مولفه ها نقش محوری را در پیشبرد اهداف نظام ایفا می کند. حال آنکه تا کنون در کشور تلاش موثری در زمینه شناسایی مولفه های اثرگذار در بهبود صلاحیت های حرفه ای اعضای هیات علمی صورت نگرفته است. لذا, این تحقیق به منظور شناسایی مولفه های صلاحیت های حرفه ای اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی انجام گرفت. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش تحلیل محتوای استقرایی انجام شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 24 نفر از متخصصان حوزه آموزش محیط زیست و تنوع زیستی که به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده بودند, جمع آوری شدند. تحلیل محتوای استقرایی با مشخص ساختن وجوه معنایی و سپس, برچسب زدن به آنها در قالب کدهای کیفی آغاز شد و با مقوله بندی کدها و ایجاد ارتباط بین مقوله ها ادامه یافت. این فرایند با استفاده از نرم افزار MAXQDA اجرا شد. برای اعتباربخشی یافته های کیفی از راهبردهای بازبینی مشارکت کنندگان و بازبینی متخصصان استفاده شد. یافته ها نشان داد که صلاحیت های حرفه ای اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی شامل صلاحیت های مهارتی, صلاحیت های دانشی, صلاحیت های ارزشی و اخلاقی است که هر کدام نشانگرهایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحدمحمدی، سیدحمید، بابایی، مونا، علم بیگی، امیر، رضوانفر، احمد، و افضلی گروه، امیر. (1399). صلاحیت های اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی و محیط زیستی با رویکرد تحلیل محتوا. آموزش مهندسی ایران، 22(85 )، 107-126. SID. https://sid.ir/paper/951945/fa

    Vancouver: کپی

    موحدمحمدی سیدحمید، بابایی مونا، علم بیگی امیر، رضوانفر احمد، افضلی گروه امیر. صلاحیت های اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی و محیط زیستی با رویکرد تحلیل محتوا. آموزش مهندسی ایران[Internet]. 1399؛22(85 ):107-126. Available from: https://sid.ir/paper/951945/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید موحدمحمدی، مونا بابایی، امیر علم بیگی، احمد رضوانفر، و امیر افضلی گروه، “صلاحیت های اعضای هیات علمی برای آموزش تنوع زیستی و محیط زیستی با رویکرد تحلیل محتوا،” آموزش مهندسی ایران، vol. 22، no. 85 ، pp. 107–126، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button