مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای آموزش علوم و مهندسی همگام با زبان اشاره ناشنوایان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 84

چکیده

 زبان از ویژگی های مهم بشر و عنصر وجودی انسان است. زبان اشاره راهکاری برای رفع نیازهای شفاهی و ارتباطی جامعه ناشنوایان است, همان طور که زبان هایی همچون فارسی, چینی, انگلیسی و. . . راهکارهایی برای رفع نیازهای ارتباطی جامعه شنوایان است. تجربه های بی نظیر در زندگی, دیدگاه های دانشمندان را در پژوهش شکل می دهد. بنابراین, تنوع در زندگی و تجربه های فرهنگی در میان دانشمندان سبب گسترش جهت گیری های پژوهشی و درنهایت, اختراعات و اکتشافات علمی می شود. برای مثال, افراد ناشنوا چشم اندازهای بی نظیری را در پژوهش های علمی با موفقیت رقم زده اند. با این حال, افراد ناشنوا همچنان در آموزش علوم دانشگاهی با چالش هایی روبه رو هستند. بیشتر دانشجویان ناشنوا در رشته های علوم, فناوری, مهندسی و ریاضیات با استادانی ارتباط برقرار می کنند که تجربه کاری با افراد ناشنوا را ندارند و غالبا درباره چگونگی برقراری ارتباط با افراد ناشنوا آگاهی ندارند. لذا, نبود دسترسی به مهارت های ارتباطاتی لازم, معمولا سبب می شود تا دانشجویان ناشنوا از تحصیل در علوم پایه و مهندسی احساس نارضایتی یا ناتوانی داشته باشند. در این مطالعه تلاش شد تا با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی و همچنین مروری بر شواهد, نظرها و تجربه های کارشناسان و دانشمندان ناشنوا, راهکارهایی برای حمایت از بهترین دانشجویان ناشنوا در رشته های علوم و مهندسی ارایه شود. از این رو, برای مناسب سازی محیط تحصیلی ناشنوایان, درخصوص چیدمان کلاس و صندلی ها, راهبردهای تدریس و مربیگری در پژوهش مباحثی مطرح و همچنین به اهمیت حضور دانشمندان ناشنوا/کم شنوا در پژوهش های مرتبط با افراد ناشنوا اشاره شده است. به علاوه, بر لزوم و تاثیر آموزش زبان اشاره عمومی و تخصصی به صورت دروس اختیاری در برنامه های درسی دانشگاه ها به منظور افزایش مهارت های ارتباطی دانش آموختگان هنگام مواجهه با جامعه ناشنوا تاکید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عالمی، مینو، و مقداری، علی. (1399). راهبردهای آموزش علوم و مهندسی همگام با زبان اشاره ناشنوایان. آموزش مهندسی ایران، 22(85 )، 69-84. SID. https://sid.ir/paper/952212/fa

    Vancouver: کپی

    عالمی مینو، مقداری علی. راهبردهای آموزش علوم و مهندسی همگام با زبان اشاره ناشنوایان. آموزش مهندسی ایران[Internet]. 1399؛22(85 ):69-84. Available from: https://sid.ir/paper/952212/fa

    IEEE: کپی

    مینو عالمی، و علی مقداری، “راهبردهای آموزش علوم و مهندسی همگام با زبان اشاره ناشنوایان،” آموزش مهندسی ایران، vol. 22، no. 85 ، pp. 69–84، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button