مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های درسی پیام های آسمانی بر مبنای رویکرد تبیین ارزش ها در تربیت اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 130

چکیده

 زمینه رفع دغدغه چگونگی تربیت اخلاقی دانش آموزان با ارزیابی کارکرد مولفین میسر خواهد شد. هدف پژوهش حاضر ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های پیام های آسمانی بر مبنای انعکاس مولفه های رویکرد تبیین ارزش هاست. روش این پژوهش با ترکیبی از روش های مطالعات اسنادی, دلفی فازی و تحلیل محتوا انجام شد. جامعه تحقیق را متون مرتبط با موضوع تحقیق تشکیل داد. جامعه آماری علاوه بر کتاب های درسی پیام های آسمانی دوره اول متوسطه شامل اساتید شاغل در دانشگاه های استان همدان در رشته های علوم تربیتی, روانشناسی و الهیات بود که 40 نفر از آنان به صورت هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. کلیه محتوای کتاب های نامبرده به روش تمام شماری بررسی شد. روش نمونه گیری از جامعه تحقیق, در دسترس بود که تا رسیدن به حد اشباع نظری ادامه داشت. از فیش, پرسشنامه محقق ساخته و چک لیست محقق ساخته تحلیل محتوا برای جمع آوری داده ها و از روش های آنتروپی شانون و تاپسیس برای تجزیه و تحلیل داده ها بهره برداری گردید. یافته ها یافته ها حاکی است که خبرگان درباره 10 مولفه از رویکرد تبیین ارزش ها به وحدت نظر رسیده اند و وضعیت کارکرد مولفان کتاب های پیام های آسمانی پایه های 7, 8 و 9 بر اساس بازتاب مولفه های رویکرد تبیین ارزش ها در محتوای کتاب های مذکور به ترتیب حایز رتبه 3, 2 و 1 می باشد. نتیجه گیری توزیع مولفه های رویکرد تبیین ارزش ها که می توانستند تاثیرگذاری قابل توجهی در تربیت اخلاقی دانش آموزان در راستای شفاف سازی ارزش های اخلاقی در مواجه با تضادهای ارزشی داشته باشند, در محتوای کتاب های پیام های آسمانی به صورت نامتوازن است. بنابراین عملکرد مولفان کتاب های نامبرده بر مبنای انعکاس مولفه های رویکرد مذکور نیازمند تجدیدنظر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطار، شیما، ناطقی، فائزه، و عرفانی، نصراله. (1399). ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های درسی پیام های آسمانی بر مبنای رویکرد تبیین ارزش ها در تربیت اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(3 )، 123-130. SID. https://sid.ir/paper/952313/fa

    Vancouver: کپی

    عطار شیما، ناطقی فائزه، عرفانی نصراله. ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های درسی پیام های آسمانی بر مبنای رویکرد تبیین ارزش ها در تربیت اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(3 ):123-130. Available from: https://sid.ir/paper/952313/fa

    IEEE: کپی

    شیما عطار، فائزه ناطقی، و نصراله عرفانی، “ارزیابی کارکرد مولفان کتاب های درسی پیام های آسمانی بر مبنای رویکرد تبیین ارزش ها در تربیت اخلاقی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 3 ، pp. 123–130، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button