مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رهبری اخلاقی و رفتارهای شهروند شرکتی با نقش تعدیل گر خودکارآمدی، احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه ماهیت اصلی رفتارهای شهروند شرکتی شامل ایده ای است که بیان می دارد رفتارهای شهروند شرکتی رفتارهای سودمندی بوده که برای بهبود کارایی سازمان, حیاتی است. هدف این پژوهش شناسایی رابطه رهبری اخلاقی با رفتارهای شهروند شرکتی فردی و سازمانی, با نقش تعدیل کننده خودکارآمدی, احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان است. روش این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آن را کل کارکنان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می دهد. نمونه برگزیده شامل 102 نفر است که با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. همچنین, دوره زمانی مورد مطالعه, سال 1396 است. برای تحلیل یافته ها نیز در قالب 8 فرضیه اصلی, از روش معادلات ساختاری توسط نرم افزار Smart PLS, استفاده شد. یافته ها یافته های پژوهش نشان می دهد که بین رهبری اخلاقی و شهروند شرکتی در بعد فردی و سازمانی روابط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین خودکارآمدی, احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان روابط بین رهبری اخلاقی و شهروند شرکتی در بعد فردی و سازمانی را به گونه مثبت تعدیل می کند. نتیجه گیری با توجه به یافته های پژوهش, می توان بیان داشت که با افزایش سطح رهبری اخلاقی, رفتارهای شهروند شرکتی در ابعاد فردی و سازمانی افزایش می یابد و این ارتباط با متغیرهای تعدیل گر نیز به صورت مثبت تعدیل می شود. در نتیجه با توجه به اهمیت نقش شهروند شرکتی در تعالی سازمان, لازم است که با دقت بیشتری گسترش اخلاق حرفه ای دنبال شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، رضوان، رجب دری، حسین، و خانی ذلان، امیررضا. (1399). رابطه رهبری اخلاقی و رفتارهای شهروند شرکتی با نقش تعدیل گر خودکارآمدی, احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری، 15(3 )، 40-48. SID. https://sid.ir/paper/953397/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی رضوان، رجب دری حسین، خانی ذلان امیررضا. رابطه رهبری اخلاقی و رفتارهای شهروند شرکتی با نقش تعدیل گر خودکارآمدی, احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(3 ):40-48. Available from: https://sid.ir/paper/953397/fa

    IEEE: کپی

    رضوان حجازی، حسین رجب دری، و امیررضا خانی ذلان، “رابطه رهبری اخلاقی و رفتارهای شهروند شرکتی با نقش تعدیل گر خودکارآمدی, احترام و تعامل بین مدیر و کارکنان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 3 ، pp. 40–48، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button